|
|
|
|---|---|
|
min slirkoppling funkar inte som den ska... när motorn blir varm och den ska ge ordentligt flås går det väldigt långsamt.. man kan utan problem stoppa den med handen. i väntan på en ny slirkoppling tänkte jag på följande. hur går det om man "svtsar" fast slirkopplingen, så att den INTE kan slira. nackdelar? | |
rsarits |
Drar lite motoreffekt i onödan, lite VOLVO-ljud, kan ta något längre tid att komma upp i temp. Inget tar skada, innan den här typen kom så var fläkten direktdriven också på BMW Micke |
|
ska nog hem och göra det... fastnar i bilköer nästan varje dag... |
|
|
Tänk på att slirkopplingen är vänstergängad. 32 mm nyckel passar. ---------- Historik: 1602 -72 320 -77 520i -83 Mvh LEF |
|
|
det var ingen höjdare att stumma till kopplingen :( det där med konvertering till elfläkt låter välfigt intressant, vet att många gjort det. vad köper man? hellst nån beg... |
|
|
Försök hitta en som skall sitta framför kylaren, det blir nog annars trångt. Om jag minns rätt så hade faktiskt BMW 323-E21 elfläkt och framför kylaren, borde passa som handsken. En fråga är dock om det är värt besväret. Slirkopplingen byter man på en kaffe rast medans det säkert tar en hel dag att bygga om till elfläkt om man räknar med strultiden. En ny elfläkt är väl knappast billigare heller än en ny slirkoppling och en beg elfläkt är inte mer driftsäker än en ny sliris. ---------- Historik: 1602 -72 320 -77 520i -83 Mvh LEF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.