AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.055

Byte 330iT mot E60 520

Pe
77
Perrab
520i E60 -03
Har efter några veckors letande hittat och byt till ny bil. Byte bort min 330iT -03 mot en -03 520i E60 på :).
Gösses vilken skön och lung bil, inga ryck eller hack bara mjukt och skönt.
För att inte tala om bränsleförbrukningen ca 1dl mindre per mil.

Dock så är den ruskigt spår känslig och vinglig,vilket inte den gamla var trots
att jag hade 18" på den.
Dock så tror jag det beror på däcken.Det sitter Dunlop 245/45 -17 runt om!
Skall det verkligen vara 245or fram ??

/Pelle
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
hade 245 fram o 275 bak på min E61 05a... d funka fint så 245 runt om e nog inga problem
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Värt att göra en riktig 4-hjulsinställning. Prova också med lite mer lufttryck. Jag kör med ca 0,5 bar över angivet tryck. Det pallar de flesta däck utan att man får ojämnt slitage.

AE
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
Jo jag hade tänkt göra det,fast jag väntar tills jag satt på nya V-däck.
Beställde nya 225/45-17 dubbat michelin i fredags.
Så blir det förhoppningsvis bra efteråt. Dock så såg jag att bakhjul var ganska slitna på insidan.

Har ett par 17" 205/50 dubbfrit till salu
i Vällingby

/Pelle
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Hej Perrab

Angående slitage på insidan av bakhjul, kontrollera följande inlägg
Länk

/Mården
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
Jo jag har läst det länken.
Men fråga är ju om det inte är däcken som har så pass hård stomme att däcket inte sjunker ihop som ett vanligt däck.
Utan blir mer som en kartong på kant. Då blir den ju spår känslig,den sliter med på inner kant.
Medan ett vanligt däck sjunker ihop mer och får en större ytta av däcket som kontakt mot vägen och sliter där med mindre på insidan och blir automatiskt mindre spårkänsligt
Eller ?

/Pelle
wowwe
Jag hade för ett tags sedan en mycket märklig punktering på mitt Runflatdäck(RSC).
Jag körde på ett borr som någon hade tappat på vägbanan och luften gick ur däcket direkt. Jag stanade och tog ut borren och var duktig skeptiskt till att fortsätta men det gick hur bra som helst i 9 mil och dagen efter vart jag hos däckgubben och monterade ett nytt. Så visst hålls däckbanan upp av den stumma däcksidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.