|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 320i -03 som jag tror att luftmassemätaren är trasig på elr jag är ganska säker men jag vill dubbel kolla. nu till problemet bilen går fett och har taskig gång. Sen när jag drar ur luftmassemätaren så går den lika dåligt en då som om den har gått i nåt nödläge kan det vara så?? tack på förhand magnus | |
|
På min förra 330d 01 så var det lite åt andra hållet! Bilen blev trött och drog inte fullt ut åkte till jacobssons i jönköping fick tid för analys mm mek killen sa att vi skulle koppla ur lmm då kör datorn på förprogramerad inställning o motorn ska gå nästan lika bra som med en ny Lmm. och så var det oxå gick precis lika bra utan lmm |
|
|
Om bilen fortsätter att gå dåligt även fast du kopplat ur LMM så är LMM troligen inte felet. Är LMM trasig så borde bilen gå bättre när du kopplat ur den. Trasig lamdasond kan ge sådana symptom som du beskriver. |
|
|
Så ni menar att om LMM är kass,skall den gå bättre när man kopplar ur den?Rätt uppfattat? BMW fûr allè |
|
|
Bimmerbåjj: Ja, en trasig LMM skickar felaktiga signaler = bilen går dåligt. Kopplar man ur den så aktiveras ett nödprogram som består av förinstallerade parametrar = bilen går normalt (brukar kunna dra lite mer bensin). |
|
|
Ok,tackar för svaret! BMW fûr allè |
|
|
okej men bilen går för fett och stiften sotar.vad har lamdasonden med det att göra? mvh magnus |
|
| Egentligen samma typ av funktion som lmm fast på andra sidan motorn. En lambdasond känner av avgaserna och kan därefter "justera" motorstyrningen för att hitta den optimala förbränningen (lambda 1,00). En trasig lambdasond skickar felaktiga signaler till motorn vilket kan ställa till det. | |
|
okej okej ja jag koppla in datorn iden idag så då får vi se vad det är för fel mvh magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.