AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.266

Imma i blinkersglas!

pt
22
ptja76
BMW X3 3.0d -07
Hej!
Någon mer än jag som har problem med att det blir kondens i lampglasen fram på bilen? (bilinkersglaset)
Tror de får bli ett besök på verkstaden i nästa vecka och se vad de säger.

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jo, jag har sett det på min också ibland. Men det har bara varit tillfälligt och väldigt lite... Men man bör kanske kolla upp det iaf?
pt
22
ptja76
BMW X3 3.0d -07
Jag tänkte kolla upp det på min för där är det inte lite och bilen har ju inte ens gått 50 mil än. Sedan är det ju bara hoppas att de byter ut dem.

Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
De byter ut dem.. hade samma problem på min, och det var inget snack om saken, de beställde hem å böt :)
Ar
25
Argentum
118d -08
När du byta dina blinkersglas försvann imman då? Jag har samma problem, fick bilen igår (helt ny 118d) körde hem i ösregn och nu har jag ca 5cm imma på blinkersglasen. Var inne på BMW i Lund och de sa att det var "normalt" att det är designat så och att imman skall försvinna när det blir varmare! Låter helt otroligt i mina öron men han garanterade att även om jag byta glas skulle jag ha samma "problem" igen.
Jag har haft min i två veckor och också sett imma vid något tillfälle. Försvann snabbt igen, dock. Har också köpt min i Lund, verkar inte vara lönt att vända sig dit om det dyker upp igen (vilket det naturligtvis gör...)
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag hade som sagt imma första dagarna till och från. Men det försvann efter nån vecka och har aldrig kommit tillbaka, trots detta växlande väder. Kanske kan vara fukt som följer med efter tillverkningen men som sedan torkar ur?

Det verkar som fukten på era bilar också har varit i samband med leveransen?

Är det någon som haft fukt långt senare också?

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
pt
22
ptja76
BMW X3 3.0d -07
Hej!

Mitt försvann efter någon vecka och har aldrig kommit tillbaka. I allafall inte ännu. Fick till svar av BMW att de är alltid så vid leveranserna. Men sa också att håll koll på dem för försvinner de inte så byter vi givetvis dem.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Hade också imma de första dagarna men nu är det immfritt.

mvh,
Fredde
Ar
25
Argentum
118d -08
Bara försvann det sådär? Ni gjorde inget med det? Vad säger Xtr4?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.