|
|
|
|---|---|
|
Jag får högt tryck kylsystem när jag pressar bilen.Motor tempen är normal termostaten är ny bytt.Jag har gjort avgas prov på kylvattnet och det var normalt.Bytt lock på expansionskärlet. Kan det vara vatten pumpen som inte fungerar som den ska. Snälla hjäp mig med detta Kylvattnet trycks ur nivåkärlet och kommer på grenröret så det ser ut som hela motor exploderar i ett vitt moln när det händer.Kör man lungt händer inget allt vatten stannar där det ska. Tacksam för svar | |
rsarits |
Den borde inte bygga något tryck utöver normalt om du inte har läckage från någon av cylindrarna, kanske packningen är på väg att ge sig? Om det bara kommer när du pressar bilen så är det kanske inte jätteakut att byta, men börjar den dra vatten så skall du åtgärda snarast. Vattenpumpen borde inte kunna orsaka såna symptom Micke |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har förmodligen luft i systemet så att termostaten inte står i vatten ,den måste ha kontakt med vatten för att öppna.BMW har tydligen alltid varit knepiga att få ur all luft ur kylsystemet på oavsett modell. MVH Hasso |
|
Hoppas det är luft runt termostaten.Skall försöka avlufta ordentligt.Men jag tycker alla slangar före och efter termostaten är varma så den borde ligga i vatten??? Mike |
|
|
Vill inte oroa dig men hade precis samma prob på 735'an. På den var det topplockspackningen som gått... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| hade liknande problem på min en gång...var termostaten som inte öppnade som den skulle...känn efter om undre kylarslangen blir varm så att du vet att du har cirkulation | |
|
Jag har av luftat termostat huset men jag tror oxå att det är en topplocks packning som behövs. Tack för era tips. Mike |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.