|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte precis två fram däck med dimensionerna 225/45 18" ett par potenza däck. Jag är lite orolig ifall dom skulle passa bilen. Är det någon som har erfarenhet av det? Mvh Arscher Archer | |
|
Möjligt att du kan klämma dit dem på en bil som inte har sportchassit. Men din Coupe har det så de lär ta i skärmkanterna. Rätt dimension är 225/40 18" fram, bak blir 255/35 18" perfekt ihop med dessa framdäck. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Jag har 225/45 -18" och det går bra på min, dock så tar det i om man svänger fullt och det är ett ojämnt underlag så det inre däcket i svängen trycks upp lite så det får man vara försiktig med. Har även 265/35 18 bak funkar helt ok. Mvh PG |
|
|
Rullomkretsen på ett 225/40 18" däck är 200.1 cm, för ett 225/45 blir siffran 207.2 cm. Vilket jag misstänker är för mycket för att antispinnsystemet skall inte skall gnälla. 265/35 går bra, det vet jag eftersom jag själv hade detta på min Z3 2.8 -97, och samma hjul har fått följa med till E46an. Dock är 265/35 mycket mer "rätt" än 245/45 med sina 201.9 cm i rullomkrets. Jag fick problem med mindre än 5 cm skillnad på rullomkretsen. Att det fungerar på pgr's bil beror på att han inte har något antispinnsystem, men det faktum att det tar i när han svänger och när bilen fjädrar anser jag vara en felaktighet och således är inte 225/45 en fungerande dimension. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Fredriks svar är rätt med rullomkretsen, jag har 225/40 18" fram M-chassie och det är inte mycket att "vinka" på i skärmkanten när man svänger så 225/45 hade tagit i för mig. Bak 255-35 + 15mm spacers.//Z3Kent. Min bil 2007Länk |
|
|
Tack så myckt grabbar för alla svar, det säger mig bara en sak att sälja gummit och hitta 225/40 18" istället,, känns som det ända rätta. Mvh Archer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.