|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil brann upp en brand som spred sig från grannbilen troligen. bilen lär lösas in finns inte mkt kvar av den, undrar vad den e värd vad man bör acceptera, Bilen va en 525 E61 import gått cirka 3600-3700mil fullservad på bmw 192hk auto lite av den viktigaste utrustningen, *skinn + elstolar med minne förare *panorama *stora navi med tv *pdc *auto *m paket utvändigt *kurvljus *stora klima *hifi profesinoal om jag inte minns fel på namnet mellan stereon iaf *däcktryckskontroll *xenon *metallic *voice command *tonade rutor säkert glömt ngt, men vad är denna bil värd va i bra skick o pedant skött av mig. If hgar värde extra som ingår som ska ge mig värde av bilen + 20% till, enda jag hört ifrån dem e att jag måste köpa bil hos en bmw återförsäljare när de bestämt sig för hur mkt jag ska få, d väntar på polisrapport o skaderapport just nu. men vad e rimligt för min bil letat runt på blocket o bytbil inte hittat så många 525 med denna utrustning som gått under 4000mil finns endel för 270 osv men har som sagt inte den utrustnignen.. vad anser ni bilen e värt rimligt? | |
|
Om du dokumenterar skriftligt till bolagets värdeman och bifogar ev kvitton på reparationer samt allt som underlättar för dennes arbetssituation så är chansen att du får bättre betalt. Du får nog räkna med att utredningen och polisrapporten tar några veckor. Om bilen dessutom är köpt med finansiering så är finansbolaget inblandat. Ytterligare en part. Hyrbil ingår väl i den utökade försäkringen? Min gissning är 245-275 kkr helt beroende på hur väl skicket kan dokumenteras. Sedan är det som alltid en förhandlingssak. Accepterar du inte deras första bud och kan förklara det tittar de kanske på det hela en gång till. Lycka till! Asken |
|
| 245 e väl lite i underkant? svårt hitta en 525 som gått udner 4000mil med denna utrustningen sett 1-2st + några i tyskland som rör sig runt 275-300 resten e dyra speciellt om d står på bmw, ngn rolig bil att rekomderar? funderar på en 1serie 118d med allt eller ev en 325 touring med m paket xenon aurto sen eman nästan uppe i 400 :( springer snabbt uväg på bm tyvärr.. | |
|
MR_MR: Nej inte om dom börjar med att skambjuda och du ser det hela som en match i poker. Därav min formulering i tips i förberedelse ang lösen. 118d är ett stabilt val, om du vill köpa nybil. Det finns ett par trådar där människor har specat 118d samt 120d. Använd "sök inlägg" uppe till vänster då finns det lösning för en halv dag. Det finns annars väldigt prisvärda BMW om du går ned ett par årsmodeller. Kvaliten på bilar idag blir ju inte direkt bättre än förr kan man ju säga:) Mvh Asken |
|
|
MR-MR: Är detta din bil: Länk Jag såg branden själv, synd på fina bilar, även Audi A8an bredvid förstördes Värdet på din bil uppskattar jag till ca 275.000-280.000 kr "blocket-pris", bilhandlare givetvis dyrare BMW CS #5139 |
|
| yes d va min bil :( :( dens er bättre ut där en vad den gör nu. den e helt förstörd i princip. vad ska försäkringen ersätta efter? bilhanldarpriset förmidar jag dåde säger jag måste köpa via bmw o ingen annan får inte kontant utan måste köpa bil för allt.... vilket ifs e bra men borde få välja vart själv tycker jag då bmw group e hiskiligt dyra ... /M | |
|
MR_MR: Tragisk syn, jag beklagar. Nu har jag läst tråden igen och det du skriver är ju att du får välja en bil från BMW Group. If har ett samarbete med BMW sedan länge genom vagnskadeförsäkringen. Det kanske är en av anledningarna. Sedan så är risken mindre att en bil är mätarjusterad om den handlas på BMW kanhända. T ex många företagsbilar säljs nya där och stora företag kan inte göra sådant. När utredningen är klar så behöver du ju bara finna en lämplig likadan bil hos en BMW-handlare med tanke på 20% tillägget? Mvh Asken |
|
| Grejen e min bil är köpt via en vanlig handlare gått som tjänstebil i tyskland, inte ens köpt den på bmw. men sökt med ljus o lykta hos bmw deras beg har inga i närheten med den utrustningnen för ett pris under 400 tyvärr får se vad de säger ska be dem plocka fram en likvärdig bil som d kallar det för under 400. | |
|
Har du kollat möjligheten att köpa en bil via BMW i Tyskland? Det borde vara enklare att hitta en med likvärdig utrustning där och priset en aning bättre. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.