AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.139

akuthjälp med elcab e36

batteriet tog slut när cabben va nere. sen stannade den på halva vägen. så jag drog i nöd spaken men hur får jag ner cabben manuellt? har sökt men förstår inte hur man ska göra. är det bara att dra ner den förhand eller? akut hjälp de börjar regna snart :D
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hej.
När du drar i snöret under vänster baksäte frigör du de två motorerna som driver sufletten upp/ner. När motorerna är frigjorda är det bara att manuellt fälla upp/ner sufletten för hand.

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Länk
Här ser du var motorerna sitter, plocka ner klädseln i bagageutrymmet och tryck tillbaka motorerna till sina ursprungliga lägen.

Jag är inte säker, men jag tror, att när du trycker tillbaka motorerna måste suffletten vara i samma läge (uppe/nere) som när du frigjorde motorerna.

Lycka till ///Niklas
jag har gjort det men motorn till luckan vill nog inte återställa sig riktigt. den går inte upp lika långt som den brukar så sufletten tar i luckan..

vad kan felet vara? är det för lite ström i batteriet kanske?
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Sök på initiering.

Carl
har läst det och gjorde det nog 100ggr innan det funkade :D men nu funkar det iaf. verkar som man måste ha sufletten i rätt läge när man återställer den. tackför hjälpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.