AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
603

tempvisaren hoppar fram å tillbaka E30

Min tempvisare hoppar fram å tillbaka ca 6-7mm nästan hela tiden. Alltså inte att nålen är lös, utan ten hoppar med kraft :) är det givaren eller kombiinstrumentet? nån som har haft sånt problem ?
Luft i systemet.
aaah ok varför tänkte jag inte på det :-) .. hmm farligt? lätt att laga?

tack!
Det är bara att lufta.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Luft i systemet gör att temperaturen hkan pendla upp och ner med någon minuts mellanrum. Gör nålen hastiga ryck tror jag mer på något elektriskt glapp någonstans..

AE
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
På min bil med sammma problem är det fel på instrumentet, eller rättare sagt instrumentets kretskort.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
På vissa räcker det med en xtra -tåt kolla även att huset är ihopskruvat ordentligt.
Och vissa har kortet gett upp på som Isåkare säger.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
tackar alla. ska kolla up det.. :)
Fu
200
Funduro
325i Touring -89
F 650 -99
325ix Touring -89
325ix 4d -86
318i Touring -03
Kolla även jordflätan mellan motor och kaross.
Om den är kass så brukar tempmätaren spöka rejält. Den jordas genom den i så fall.
Det kanske inte syns utanpå att jordkabeln är trasig. Ta tag i den och känn efter ordentligt. Kan vara avärgad under höljet.

Mvh Danne.
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Om inget som beskrivs ovan funkar, kan det vara tempgivaren som sitter strax ovanför fördelaren i motorrummet. Kostar ca. 200kr på BMW.

Gr8ride
ASA racing
Jag köpte både tempgivaren och den andra givaren precis intill (blå) beställde dem från BMW, de kostade tillsammans 450:-
På originalkartongen stod det "Made in The republic of CH" ???

När jag monterat den nya tempgivaren, så visade tempmätaren ett betydligt lägre värde (stannade på kl 10:00?) Jag plockade därför bort de båda givarna och ersatte dem med den gamla sortens BMW originaldelar Made in Germany (fanns hos Tradera för 50:-) Nu funkar det perfekt. Ett gott råd handla inga "Piratkopierade" delar genom BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.