|
|
|
|---|---|
| Min tempvisare hoppar fram å tillbaka ca 6-7mm nästan hela tiden. Alltså inte att nålen är lös, utan ten hoppar med kraft :) är det givaren eller kombiinstrumentet? nån som har haft sånt problem ? | |
| Luft i systemet. | |
|
aaah ok varför tänkte jag inte på det :-) .. hmm farligt? lätt att laga? tack! |
|
| Det är bara att lufta. | |
|
Luft i systemet gör att temperaturen hkan pendla upp och ner med någon minuts mellanrum. Gör nålen hastiga ryck tror jag mer på något elektriskt glapp någonstans.. AE |
|
| På min bil med sammma problem är det fel på instrumentet, eller rättare sagt instrumentets kretskort. | |
|
På vissa räcker det med en xtra -tåt kolla även att huset är ihopskruvat ordentligt. Och vissa har kortet gett upp på som Isåkare säger. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| tackar alla. ska kolla up det.. :) | |
|
Kolla även jordflätan mellan motor och kaross. Om den är kass så brukar tempmätaren spöka rejält. Den jordas genom den i så fall. Det kanske inte syns utanpå att jordkabeln är trasig. Ta tag i den och känn efter ordentligt. Kan vara avärgad under höljet. Mvh Danne. |
|
|
Om inget som beskrivs ovan funkar, kan det vara tempgivaren som sitter strax ovanför fördelaren i motorrummet. Kostar ca. 200kr på BMW. Gr8ride |
|
ASA racing |
Jag köpte både tempgivaren och den andra givaren precis intill (blå) beställde dem från BMW, de kostade tillsammans 450:- På originalkartongen stod det "Made in The republic of CH" ??? När jag monterat den nya tempgivaren, så visade tempmätaren ett betydligt lägre värde (stannade på kl 10:00?) Jag plockade därför bort de båda givarna och ersatte dem med den gamla sortens BMW originaldelar Made in Germany (fanns hos Tradera för 50:-) Nu funkar det perfekt. Ett gott råd handla inga "Piratkopierade" delar genom BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.