|
|
|
|---|---|
|
det är så att jag har varm garage c:a 15 plus grader och nu till frågan.. i vinter lär det ju bli snorkallt med kanske -10 grader om jag har salt o skit på bilen o kör från -10 grader in till 15 plus garder så är väl inte det så bra?? tänker på om saltet gror i värmeskillnaden??hoppas ni förstod hur jag menar | |
| Personligen tror jag att det är skonsammare att parkera i kallgarage eller carport när temperaturen är under -10°C. Å andra sidan är det under -10°C en längre tid så saltas det inte heller.. | |
| ingen mer som har synpunkter eller kunskaper om när bilen flyttas mellan kallt o varmt?? | |
|
Mina bilar har parkerats i varmgarage sedan 1989. Du måste dock ha ventilation i gargaget viket många snålar på i energispartider. Resultatet ser du på min 318 från -88 i min profil. Du behöver alltså inte vara orolig om du sköter bilen i övrigt. /Mats **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| sitter en liten befintlig ventilationslucka i garage porten nu..kanske inte fel att smälla upp en till eller en större då?? | |
|
Min far har en Volvo 940-94 som han haft sen den var ny, tvättas ca: 2 ggr per år, står jämt i varmgarage, när den inte används. Det finns inte tillstymmelse till rost på bilen, varken på lack eller underrede. Så jag tror att varmgarage är det bästa. Har själv lyckats få tag i ett varmgarage för 323 caben i vinter. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.