|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Volvo S60 har vanliga reflektorer, som flyttar sig något bakåt/nedåt i bakkant vid helljus, om bilen är utrustad med Bi-xenon, det är möjligt att det ger bättre ljus, men projektorn ger exaktare ljusbild, utan nåt spridningsljus. Volvo har alltid haft bra ljus, med stora reflektorer tycker jag. BMW CS #5206 |
|
|
S40/V50 har däremot projektions lins så teorin håller inte riktigt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nej, eftersom dom verkar ha marknadens bästa ljus, så stämmer det ju inte. Jag minns bara e34 när den kom med projektorbelysning, det lös inget vidare, och då med halogen. Så min tanke var att kanske vanliga strålkastare är bättre. BMW CS #5206 |
|
|
Jag förstår precis vad du menar Christer. Normalt sett så ju större reflektor/strålkastare desto bättre ljusbild. Jag är precis igång med att beställa ett xenonkit till helljuset faktiskt, använder du premiumkittet på ditt helljus? Fungerar de rent praktiskt? dvs inga problem med trasiga lampor/ballaster? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har det billigare kittet, men vill rekomendera premium, det funkar helt enkelt bättre. Jag har ju fördelen med att kunna åka in och byta hos dom direkt, om det skulle krångla, och det gör det ibland. Jag har nog köpt 10 kitt av Xenonkungen, så jag är rätt känd där. BMW CS #5206 |
|
| Jag har Xenon och jag är inte överdrivet imponerad. Framförallt halvljuset upplever jag som dåligt, jag upplever ett väldigt skarpt slut där ljuskäglan slutar, på andra bilar jag haft med Xenon har ljuset mer gradvist ebbat ut men på BMW´n blir det tvärsvart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.