|
|
|
|---|---|
|
nu har jag haft min Z3M roadster som är heltfelfri och går som en raket till salu i 2 månader. 3 intressenter har hört av sig var av en ville att jag skulle skriva över bilen nu och "få pengar senar". Är marknaden död för en av marknadens billigaste super cab? I klassen för cabbar 321hk och 1400kg finns det inte några bilar under 200kkr förutom Z3M. Var är alla köpare? | |
|
LÄnka till din annons få se. Z3 börjar få några år på nacken nu (över 10) så de som vill ha en statusbil tittar gärna åt andra håll och de osm vill ha en glidarbil köper en med mindre motor. |
|
|
Helt meningslöst att försöka sälja cab sent på sommaren och hösten. Z3 är ingen utpräglad vintercab som en Saab cab eller dylikt. Vänta till våren är mitt råd. |
|
| A och O är en bra annons med bilder. Jag vet inte hur din annons ser ut men länka gärna eller PM:a för lite tips! | |
| Som Zed82 säger, hösten/vintern är inte optimal tid att sälja. | |
|
inlägget som Highway Star gör är nog det närmaste svaret du kan få, men om det finns någon som verkligen söker och vill ha en sådan bil, han har nu en förnämlig tid att söka och vad är då det absolut första man söker jo priset, det låter hårt men priset! jag tror att hur rätt bilen än är så måste prisbilden vara sådan att köparen vaknar till och lockas till varan och kanske en nackdel för säljaren men, men, så är verkligheten i affärsvärlden och sedan spelar årstiden en väsentlig roll mvh Uffe/bildock |
|
| Kan det inte vara svårt att sälja så gammal M-bil? | |
|
Man får ha is i magen och vänta in rätt köpare. När jag sålde min Z3 2.8 hörde bara 2 personer av sig på 3 -4 veckor. Men det räckte ju, för nummer 2 köpte bilen. =) Får du inte vad du begär, ställ av bilen och försök till våren istället. Mycket mer sug efter cabbar då. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
"Kan det inte vara svårt att sälja så gammal M-bil?" Knappast, ju äldre M-bilar desto lättare att sälja skulle jag säga... Jmfr M5e28 eller M3e30. Tror du har större problem om du ska sälja en M5e60. Som flera tidigare sagt, cabbar säljs med fördel på våren, annars får man locka med ett riktigt attraktivt pris. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.