AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.380

Hur många har en 335 i

Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Hej alla !

Vore kul att veta hur många som har en 335:a och i vilken stad ?
Var förresten och testade nya M3:an (VILL HA) hehe
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
räknas det man har haft?

Kraxx

På dessa tre trådar tror jag att du ser vilka på AP som 335

Länk
Länk
Länk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kraxx

Har en E92 335IM 08, Västerås
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Har en 335 och äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääälskar den.

Kom precis tillbaka från en t.o.r till Belgien. Lekte bland annat med en RS4 på Autobahn igår, han kunde inte köra ifrån mig och gav mig tummen upp innan han svängde av :-)

Sugen på nya M3 Sedan när den kommer men tyvärr kommer den dra minst det dubbla mot en 335, som trimmad är nästan lika snabb rakt fram.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
mr
10
mrbmwx
M3 E92 -07
har en 335 I E92, som jag dock försöker sälja sen en tid tillbaka pga av jobb utomlands....
ps
37
psilow
M240ix -20
Porsche Cayenne -20
Jag har en 335 XiT, som hade varit en fantastisk bil om det inte varit för tre bokstäver...CDV...

Jag kan bara hoppas att BMW tar sitt förnuft till fånga och erbjuder en alternativ produkt i sitt reservdelssortiment. Annars blir det inte en 335:a till - i alla fall inte en manuell (men det är ju det jag helst vill ha).

(Ja, jag är medveten om att det finns tredjepartsprodukter, men jag vill inte göra den ändringen utan en originaldel.)
wowwe
Kom igen nu psilow: Tredjepartsprodukt! Hur många delar i din bil tror du kommer från BMW som dem har tillverkat. Så visst finns det hjälp att tillgå så det du kommer med är ett mycket svagt argument.
ps
37
psilow
M240ix -20
Porsche Cayenne -20
wowwe: Ja, det kanske lät som att jag tror att BMW är bäst i världen, att de gör allt själva och att jag prompt skall ha deras delar. Det var dock inte alls min poäng, utan jag vill helt enkelt ha ett officiellt/godkänt sätt att lösa detta problem - så att verkstaden och försäkringsbolaget är nöjda.

Men om det fanns en lösning som t ex Zeckhausens i Sverige så skulle jag säkert ta den ändå när jag har tröttnat lite mer...jag har ju bara kört 800 mil än så länge.
psilow:

Ursäkta min dumhet men vad är CDV?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Clutch delay valve = CDV

Det är en reducering i hudraliken till kopplingen som gör körningen till ett mindre helvete ibland, framförallt vid lite inspirerad körning.

Mvh/ Niclas
Jag har en Touring med M-pkt, trevlig bil, men väljar kanske en 335d nästa gång - jag kör 4000+ mil/år.

//Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag har varit mycket nöjd med min tidigare 335 coupé. Körde nästan 1500 mil. inte ett enda fel. Enda problemet var igentligen 2 platser bak när barnen skulle ta med någon komis till landet. Valet av trevlig familjekombi blev en 335d touring och efter ca 400 mil känns den ännu bättre än coupén.
Nu väntar vi på nya M3:an till våren.

//Stefan
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
StefanL

Har du fortfarande kvar coupèn? Du har alltså både en 335iT och en 335iC
Det kan man kalla LYX! =)

///Danne
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Har beställt en 335CiM... Tillverkas runt vecka 9... Coiloversats skall monteras innan leverans =)
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
BMW-Erik

Vad är "coilover" för något? Dum fråga kanske, men jag har ingen aning om vad det är....

///Danne
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
VHDanne: Testat google? ;-) Länk

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
VHDanne:
Coilover är en kombinerad stötdämpare och fjäder. Har beställt M-paket men vill ha ställbart chassi. Är ju inte så stor skillnad på M-sportfjädringen och original..
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Hillstreet

Nej, vad är det för något? Men du om jag söker på altavista kanske jag får upp vad google är.........

BMW-Erik

Ok, är det något som BMW säljer och monterar på fabrik? Och vad kostar det?

///Danne

BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
VHDanne

Nej det är inget som BMW säljer. Min säljare ska hjälpa mig att få det monterat på en firma i Linköping.
Har fått ett pris på 17 000 monterat och klart.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
BMW-Erik

Ok, tack!

///Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.