AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
657

e46 cab 01 , försäljningsfråga

Hej gubbar, undrar en grej!..
har väntat med att lägga ut min 330 cab 01 eftersom cabben på den gick sönder och jag skulle fixa det..
så lämnade in den på en auktoriserad bmw verkstad som bytte ut allting (motorn och det den är fäst i) och samt fått ny programvara till den såklart..provade idag att cabba upp o ner flera gånger och det funkade skitbra, det gick på rätt mkt men skitsamma, min fråga är tycker ni att det är en smart ide att kanske lägga det i annonsen eller/och säga det i tele att det är utbytt till helt nya grejjer och att det på så sätt kommer hålla mkt längre (troligtvis) än många 01 cabbar som finns där ute, dvs att det är ett plus eller tror ni bara det avskräcker potentiella köpare(varför skulle det göra det?)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Personligen tycker jag inte du skall ha med det i annonsen, men tala om det för en intresserad köpare.

BMW CS #5206
Okey christer..Så hade jag också tänkt att göra, ville bara få en åsikt!..
hade du som köpare blivit glad av att få veta?(inte för vetandes skull, utan för att det kommer hålla längre)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På en 01:a förutsätter man att allt skall vara OK. På min cab som är ett år äldre, är allt perfekt.

BMW CS #5206
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Skriv det inte i annonsen (enligt mig) tror att folk reagerar negativt på det och tror att bilen gått skit långt eller stått ute i regn o rusk o surat ner sig.låt intresserade göra sig en egen uppfattnings/ bild av bilen först så att dom ser att allt står rätt till :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Tycker som övriga, sätt inte ut det i annonsen. Den fungerar nu och är bytt till rediga grejor hos BMW.

När du har en seriös köpare så tycker jag att du ska nämna det. För ärlighetens skull. Men det ska inte påverka priset neråt på något sätt. Saker kan gå sönder även på nya bilar och är det bytt ordentligt så har det ingen betydelse, tycker jag då.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.