|
|
|
|---|---|
|
Hej alla monsterdiggare! Är nybliven M3-ägare och står inför det jobbiga att sko min M3:a inför vintern. Fick vid köpet med 18" originalfälgar som jag tänkte använda som vinterhjul, men det är inte helt enkelt att hitta passande däck. Först och främst: originaldimesionerna är 225/45R18 fram och 255/40R18 bak. Utbudet på friktionsdäck i dessa dimensioner är helt klart begränsat. Vilka andra dimensioner funkar utan att det blir helt tokigt? Sen till däcken: Skulle gärna vilja höra vad ni har för erfarenheter av följande däck (det är dom vettigaste jag har hittat hittills): Continental WinterContact TS 810 S Dunlop SP WINTER SPORT M3 Nokian WR Nokian däcken är misstänkt billiga och verkar vara rätt kassa, men HUR dåliga är dom? Bor i Göteborg och kommer inte nyttja bilen särskillt mycket i vinter, så jag är inte i behov några däck för is och packad snö direkt. Tacksam för tips! | |
|
Har haft Dunlop och Nokian däcken och tycker Dunlop var klart bättre. Kommer själv köra med Michelin Alpin PA2 (V) i vinter, men har inte provat dem tidigare så jag vet inte hur de är. |
|
|
joxgbg: Har kört med Dunlop SP WINTER SPORT M3 under ca:6mån och var klart nöjd. |
|
|
Tack för tipsen! Det blir nog Dunlop, dom finns i originaldimension och är snäppet billigare än Conti. |
|
|
joxgbg Har provat Nokian WR, tyckte inte alls att det fungerade på annat än asfalt. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.