|
|
|
|---|---|
|
Nu när det börjar bli kallt ute så har jag börjat använda webaston på morgonen. Jag har den inställd på att gå igång en halv timme före jag far....Problemet är att när jag kommer till bilen så har den slagit ifrån stängts av helt enkelt, kan de vara att batteriet är slut?? Iså fall vilket sorts batteri ska jag köpa? / Zlipp | |
|
Jag skulle rekommendera dig att först titta i instruktionsboken, där finns originaleffekten angiven. Detta om batteriet redan är bytt en gång till ett med lägre effekt. Vid minusgrader är batteriets effekt mindre än 60% av det ursprungliga angivna effekten i säg 20 graders värme. Batteriers livslängd är 3-5 år. För ungefär halva kostnaden kan man köpa en enkel Ctekladdare. Det är en "intelligent laddare" som även har en viss rekonditionerande effekt åt batteriet. Det kallas "avslutfatering och finns att läsa mer om på forumet. Den är bra att använda på alla fordon för att förlänga dess batteriers livslängd. Den är dessutom bra att ha om man använder Webaston ofta för 30 minuters gångtid på Webaston kräver 1 timmes körning för att ladda upp. Detta då man efter början av färden använder en massa andra strömslukande eldetaljer på bilen såsom fläkten på hög fart, kanske elbakruta, elrumpvärme med mera. Om du anväder funktionen "sök inlägg" överst så finns en massa skrivet om detta. Mvh Asken |
|
| tack för hjälpen | |
|
Har du ett separat batteri för parkeringsvärmen? En del bilar/modeller hade detta under c:a 85-95 och isf skall du välja ett motsvarande som tidigare, har för mig att det satt ett 24Ah extrabatteri på vissa BMW, iaf på 7-serien. Om du menar det ordinarie startbatteriet osv så börja med en ordentlig uppladdning under 20-30 timmar. om värmaren fortfarande slår ifrån efter kort tid så är batteriet helt enkelt slut. FP |
|
| batteriet fram är rätt nytt... Men jag har ett litet batteri i trunken också, som int är bytt på VÄLDIGT länge tror ja, det är de batteri som jag vill veta model/styrka o.s.v | |
|
Enklast är nog att läsa på batteriet, ev. ta måtten osv och skaffa ett motsvarande. FP |
|
|
vet någon vad som mer är kopplat på det batteriet? jag har problem med att öppna glasluckan bak, låter som om det inte finns tillräckligt med ström när man trycker in knappen. även bakrutevärmen är seg.. |
|
|
Batteriet är avsett för parkeringsvärmaren enbart, och för att man inte skall dränera startbatteriet av misstag. Problemen du nämner med lucka och bakrutevärmare beror säkert på kablaget vid gångjärnet till luckan, det brukar skavas sönder och brista. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.