|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt att det tar väääligt lång tid att få bilen (kupén) varm i min 320iTM -99a med klimatanläggning. Tempmätaren går inte upp till normal temperatur vid normal körning till jobbet, drygt 3mil, knappt mätaren står "rakt upp" om ja kör så mycke bilen mäktar med till jobbet.. detta borde inte va normalt, har kört diesel så många år nu o gamla dieslar e ju bra på att göra sig av med värmen i motorn och således inte bli jättevarma i kupén, men sist ja körde en bensinbil så va den ju så varm att man inte kunde va i bilen efter någon halvmil-1mil typ.. Så något måste ju va fel.. E de alltid termostaten när tempen inte går upp i normal-läge på mätaren? Eller kan de räcka med luftning? Alltså det kommer värme men de tar väldigt lång tid och det blir aldrig "pott-hett" som vi säger i värmland :) Jobbigt när vintern närmar sig.. Får väl åka 330dAT istället, DEN är varm så in i h-e, sånnt gillar vi... | |
|
Med största sannolikhet termostaten som gett sig. Alternativt att kopplingen till fläkten gett sig så att den snurrar påmaxfart hela tiden. Är det luft i systemet går tempmätaren oftast upp som den ska, men ingen värme kommer iaf på andra bilar än bmw. mvh Jesper |
|
|
Tippar på termostaten. Är bilen tyskimport kan det vara ngt kallare termostat än motsvarande svensksålda.. Ska bli varmt även om kylfläkten snurrar fort... Mvh Anton |
|
|
Jag trodde också på termostaten, ville bara dubbelkolla. Den e import, men de var typ 2002.. Men ja har problem redan vid +-0 - +4C så ja tror inte termostaten e något annorlunda från tyskland. Sådan stor skillnad ska de nog inte vara iallafall tycker jag. Sen vill ja gärna ha typ 30-40grader i bilen när de e höstrusk o vinter ute, skönt när de e varmt, det borde väl den bilen orka med, de flera bilar har Termostat får man ju räkna med o byta någon gång så... Har bytt på många andra bilar o detta brukar ju vara en ganska så lätt operation, är det svårt att byta på en e36 -320i -99a? Finns de beskrivning någonstans? |
|
|
Klicka: Gör det själv > Mekartips. Sök på termostat. Hittade 2 guider där. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.