|
|
|
|---|---|
|
Höll på med ett annat fel på bilen då detta uppstog så trodde det hade med det att göra men så var det icke. Startar jag bilen "kan" den gå bra i några sekunder för att sen bli kraftlös & dör vid gas.Den går ojämnt dock kan den hosta till för att sen komma upp i varv för en kort kort stund.Den blöddrar även till & från. Trodde detta va styrbox relaterat då jag drog en ny signal till varvtalsspärren(som funkade utan anmärkning)Så har testat byta styrbox ,satt tebax den gamla signalen.Kan oxå misstända i bland. Känns exakt som det skulle va soppatorsk men har fyllt på 15 liter. Hur mäter jag upp soppa pumpen?eller kan det vara så lätt som bränslefiltret men har inte haft några förvarningar om att den skulle bete sig på detta sätt. Tog även ut stiftet ur cylindern närmast torpedväggen & det är vit på bläcket som man knackar avståndet på=går snålt eller? Snabba svar uppskattas då bilen för tillfället står i en annan stad. | |
| Ingen med en bra gissning som har lite mekarvana eller haft liknande symptom på bilen? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har du nu samma fel med bägge boxarna? Hur länge låter du motorn stå igång på tomgång och låta boxen få "stabilisera" sig efter strömlöst? Om soppa pumpen vore trasig,så skulle den inte gå igång alls,tror mer på filtret om det är något med soppa tillförseln. Jag tycker dock att symptomen du har,låter lika som vid dålig LMM!!,provat att koppla ur denna, och kollat om den går lika eller bättre? MVH Patrik |
|
Japp samma symptom med båda boxarna.Den har fått gått mellan 1minut till 30 minuter på tomgång men ingen skillnad alls:( LMM är det inte för den är nyligen rengjord & kollad samt så går den mkt sämre utan den inkopplad=ingen tomgång alls mm,mm Ska byta filtret & se om det blir ngn bättring mer tips:D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.