AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.137

Dags att hämta 325:an

Idag bär det av till BMW-handlaren för att hämta 325:an.
Jag har varit och tjuvkikat på den redan och alla specar stämmer. Den är mao RIKTIGT SNYGG!!

Det kommer att bli några sega timmar fram till lunch...
Grattis.. och lägg upp lite bilder sen!! //V
grattis, timmarna innan är helt olidliga och timmarna efter är alldeles för korta! :)

kör 330dA -06
Zo
19
Zombz
325iM -90
grattis! lägg somsagt upp lite bilder när du har tid :)

berätta lite mer om bilen?? bara att gratulera för övrigt och hoppas du blir nöjd med den :D
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Vi får väl se hur länge Continental är ute och kör innan han tittar in på forumet igen, det lär nog dröja :-)
Nu är Jag hemma efter en trevlig tur till Malmö.
Det var ju inte riktigt rätt dag att hämta ut en ny bil på, regn...

För dem som inte har följt resan från dess början så kommer här en spec:

325i Touring 2008

Alpinvit II
Läder terra, mörkbrunt
Automat
M-sportpaket
komfortpaket
Xenonljus
Helljusautomatik
rails
18" M-fälgar

Underbar bil! grymt go känsla i allt. Förutom helljuset som är århundradets skämt!!! Jag kommer dock från Ford och Volvo som har marknadens bästa strålkastare. Där måste BMW skärpa sig.

Återkommer med bilder vid tillfälle.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Intelligensen ljusnar bakom ratten i en BMW är det jag läser:) Vad var det för väder då du hämtade ut bilen, disigt?

Specen vit med terrakotta läder är mycket smakfull. Jag skulle rekommendera en lätt toning av bakrutorna från B-stoplen och en Ditecbehandling. Samt även stänkskydd som hindrar mycket av skit och regn som kommer längs sidorna på dagens bilar då de är mer runda än förut.

Lycka till!
Asken
dåliga helljus? Tycker precis tvärt om, kommer dock från en Volvo med halogenlampor, då är BMW:n avsevärt bättre i det avseendet.

Kul att du är nöjd med bilen annars, ta det lungt nu under inkörningen bara så kommer du få många roliga mil bakom ratten :)

Stänkskydd är bra men FULT
Tycker stänkskydden är ytterst diskreta på E90, monterade själv stänkskydd nu i veckan. Knappt märkbart rent visuellt men bra mycket mindre sprut på sidorna.

MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
Continental

är oxå på väg köpa en nästan likadan specad bil inte beställt ännu men är på god väg fast med automat, vad fick du betala för din bil o hur mkt fick du rabatt?

/M

ps fixa lite bilder, o om toning rekomderar jag en ljus runt om fram till sidorutorna inte lagligt men kört så med min 525 E61 i 2år snart väldigt läckert o inte haft några problem med varesig polis eller annat :)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
nagge, har du någon bild?
Är de lätta att montera på och av?
Har tyvärr ingen bild, men dom är lätta att montera om man lyfter upp bilen, då man bör ta av bakdäcken för att komma åt. Följde med en bra monteringsanvisning från BMW, tog väl ca30min.

Här finns en bra DIY: Länk

Montera av borde ju inte vara svårare, men jag kommer låta dom sitta kvar även på sommaren så man slipper grus/asfaltsprut på sidorna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.