AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.405

Äntligen! Nu har jag hämtat bilen! Safirsvart 120dM 3-dörrars

Sida 1 av 2
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Nu har jag äntligen fått hem bilen. Åkte och hämtade den igår kväll. Måste bara säga att bilen är UNDERBAR! =)
Jag tog en omväg till jobbet i morse bara för att få köra lite extra.

Bilder kommer i kväll.

Mvh en mycket glad Johan
Ar
25
Argentum
118d -08
Vad är du mest nöjd med bilen?
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Hmm.. svår fråga. Det som förvånade mig mest när jag körde hem den var hur tyst den var i kupén, trots högt tempo på sliten motorväg. Sen är kvalitetskänslan betydligt högre på denna än på pre-facelift. Motorn känns urstark trots att jag inte gasar fullt nu under inkörningen. Utseendet är också i en klass för sig. =)

En kanonbil helt enkelt. =)

Det är mycket möjligt att jag kommer hitta en del negativa saker senare, men än så länge är allt positivt. =)

Mvh Johan
Ar
25
Argentum
118d -08
Tackar, nyfiken då jag väntar på en ny 118 D som kommer i Nov. Vilken utrustning valde du till bilen? Samt fälgar?
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
hmm, få se om jag minns nu..

-Safirsvart
-Läderklädsel Lemon
-17" M-sportfälgar
-M-sportpaket
-Comfortpaket
-Dynamicpaket
-Elektriskt svankstöd
-Hifipaket
-Proffersionalstereon
-Fällbara nackstöd bak
-Xenon
-Tonade rutor

Jag tror det var allt. Kan vara nåt smått som jag glömt nu.

Mvh Johan
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Jag har kört 220 mil med min 3-dörrars. Jag är nöjd, inga problem med bilen. Inga nackdelar funna mer än att man måste sträcka sig för att nå bilbältet :)
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Gratulerar till den nya bilen!

Själv får jag min om en månad, V.45/46. Väntan börjar bli påfrestande nu :)
Hur känns bilen med 17-tummarna? Valde själv dessa för jag var rädd att 18" skulle bli lite stötigt. Kul att höra att 3-d är tyst då jag själv bara kört 5-d.

Mvh,

Fredde
Ar
25
Argentum
118d -08
Roligt att höra att ni är nöjda, vilket paket är ni gladast att ni valde tex
- Comfortpaket
- Dynamicpaket
- osv
mi
172
mikaelmansson
330 Touring -01
Grattis grattis... (jag ha sett bilderna... :-) )
Är oxå grymt nöjd med min alpingvita 118d 3D (trots snikutrustning).
och tyst - ja det är den absolut!

Min blogg: Länk
Lite humor: Länk
bara att gratulera.. är klart en av dem snyggare bilarna på marknaden nu.. vill gärna se lite bilder :D
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Här är några bilder på min bil, lemansblå 3-dörrars :)

Länk

Länk

Länk

bmwtok: fy satan vad snygg den är ... är det någon som vet om det går att få chromeline i kombination med m-paketet så som på limitededition ??
Visst är de trevliga, håller med BMWTok om att det stora problemet är att nå bältet, i övrigt blir jag glad av att sätta mig i ettan varje dag :)
120i motorn är dessutom över mina förväntningar!

En Alpinvit 3d:
Länk

Mvh,
/Wille
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Bmw_jerry: Borde gå att få med chrome line i komb med M-paketet , finns ju med i extrautrustningen. 130i 3-d har dessutom chrome line som standard. Personligen tycker jag inte chrome line gör sig med alla färger. Shadow line däremot är snyggt på alla och lite sportigare. Men det är ju definitivt en smaksak!
Ar
25
Argentum
118d -08
mikaelmansson, Hur upplever du motorn i 118 D? Har du den nya motorn?
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
groze - min säljare sa att man inte behövde köra in en diesel... "nej för fan - det är bara att köra som en tok" - blev jag lurad???

Kan någon som säger att det har blivit så bra kvalitetskänsla iom faceliften ge exempel på vad som förbättrats? och då syftar jag på interiören
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
marcus555: Jag vet inte om du blev lurad, men min säljare bad mig låta bli att varva mer än 3500 och ingen fullgas första 200 milen.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Kom precis hem. Har nu monterat nya 18" M6-kopior. Det blev skitsnyggt om jag får säga det själv. =)

Har också fotat bilen lite, men mitt Pro-medlemskap har gått ut så jag kan inte lägga upp några bilder än. Ska se till att bli medlem imorn.

Mvh Johan
kan du inte lägga upp lite bilder på garaget eller nåt :D är så sugen på att se hur den ser ut
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Nu sitter jag på jobbet och har tyvärr ingen möjlighet till att lägga upp bilder. Däremot ska jag försöka hinna ta lite bilder i eftermiddag innan det blir mörkt ute.

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Sådär, nu ligger det några bilder uppe... Dock är de väldigt suddiga samt bilen är skitig. Ska ta ytterligare några bilder imorn om vädret tillåter.

Bilder: Länk

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.