AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
695

Flasha SW i radio (BM54) ?

Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
330daT RME Individual -02
Går det, eller måste jag køpa ny ?
ID3 tags e målet...

///M

BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap...
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Lyssna med tillverkaren men jag tror det skiljer mer än bara mjukvara för att ge mp3 stöd.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej, MP3 stödet finns i cdväxlaren och ej i radiomodulen. Det är dock en programvara som tar emot informationen på ett intelligentare sätt i de nya radiomodulerna. Denna skiljer sig markant mot de tidigare. Om det sen är så att de senare BM54 har annan storlek på flashen eller liknande skillnader, vet jag dock inte. Hårdvaran i övrigt är lika mellan "mp3 stöd" och ej.

/Andy
Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
Tack. Det var denna typ av info jag var ute efter. Skall efter vart byta CD-växlaren till en MP3-kompatibel och då önskar jag naturligtvis ID3 på displayen.

Konklusionen blir altså att jag ANTAGLIGEN måste skaffa en ny BM54 i tillägg... Synd, går säkert att flasha den eller byta EPROM i den om man har tillgång på detta... Får se om jag kan få några svar fr tillverkarnen av dessa moduler (Philips eller Siemens)?

///M

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Men lägg istället pengarna på en icelink så behöver du ej en ny BM54 för att få ID3 stöd utan det räcker med din gamla vilken ändå klarar visa låtnamn etc....

/Andy
Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
Beolink: Icelink?! E inte det nåt sånt där äppel-interface??
Om icelink kan snacka med en (Windows) PC så blir det hela mycket mer intressant...

///M

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Icelink var tidigare enbart till för att få bilradion att snacka med Apples MP3 spelare iPod. Numera kan de nyare icelink också användas med usbminnen eller andra mp3spelare. (iPod kan användas till både PC och MAC, samma gäller USBminnena)

På detta sätt kan man alltså styra mp3spelaren eller usbminnet och visa låtnamn samt spelliusor etc i displayen även på äldre radioapparater / moduler.

/Andy
Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
Hmm... Ok.. Om en IceLink kan ta en std masslagringsenhet som t.ex en pendrive så börjar det hela bli mer intressant. Jag har inget bruk för en Ipod eller något annat äppel-päppel... (Hm jo.. kanske en sån där VIDEO kompatibel äppel-pådd-grejj... ;-) Har behov för att se på en del videomaterial nästan dagligen i förbindelse med den utveckling jag arbetar med. Får nog se lite närmare på dessa tingen..

Tack för tipset!

///M

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.