AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.236

Ta bort startspärr på 525i?

Hej!

Köpte mig i förrgår en 93- bmw 525i, ursprungligen importerad från tyskland. Därmed sitter de en startspärr i instbrädan, man måste stoppa i nån liten plastplutt varje gång den ska igång, tillomed bara man vill få ner fönstrena.

Jag tycker det är fruktansvärt irriterande, o kommer med all säkerhet tappa bort dendär lilla plastbiten.

GÅR de o ta bort startspärren? o slippa skiten?

Hur isåfall?
Visa användare
152
perantoniohansson
TDS 525 -93 e34 touring
750i -91 ,Alfa V6, Superkart, mm mm
Du har inte fått nått svar, uchhh
Min startspärr verkar ha kontakt problem och skulle också tjuvkoppla den, men hur?

perantoniohansson@hotmail.com
Om du har minst halvförsäkringar så kan det vara krav att den skall vara monterad.
Ub
262
Ubbe_530d
525d Touring -08
530d Touring -01
Systemet är gjort för att det inte ska gå att starta bilen utan den RFID transponder som sitter i "pluppen". Vet inte när dom kom med den i nyckeln men det måste ha varit nått år efter.

Eftersom systemet ska omöjligöra start av bilen så är det givetvis inte enkelt att koppla bort.

Det man behöver göra är iaf ett ingrepp i ECU boxen där det möjligen kan räcka med att programmera om styrprogrammet. Givetvis något som är snudd på omöjligt om man inte hittar någon programvara/instruktion för det.
Har aldrig hört talas om någon som lyckats med det men det finns säkert någon som kan ha gjort det.

Vad händer om du sätter fast "pluppen" på avläsaren? Annars går det väl att sätta den i ett snöre så man alltid har den där. =)
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Eftermonterade startspärrar brukar inte vara ngt problem att demontera.
Demonterade min eftermonterade på E34an och då fick jag riva under instrumentpanelen. Fick leta rätt på styrdosan till larmet och sedan leta mig baklänges för att koppla in det startspärren spärrade. På min så var startspärren inkopplad både på bränslepump och startmotor.
Visa användare
29
o0Anders0o
BMW 320d -05
jag hade också en startspärr på min 525i touring men jag kopplade bara ur den, det är original med klips som du bara rcker ur o kopplar in i bilen sen. du ser hur det ser ut när du tar bort locket. min satt dock under ratten till vänster.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.