|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en BMW 535i -91 som jag är grymt sugen på att vidareutveckla lite, har någon ett par tips om trim till "budget pris"=) skulle vela prova å se vad man kan få den att göra för en billig slant, är ju så mycket skitsnack om att allt är så dyrt bara för att det är BMW. Hjälp mig att överbevisa dom som tror sig ha rätt i det Mvh. Jocke | |
|
finns inga direkta budget vägar gällande sugtrim... kolla på autopowers tillsalu sida för reservdelar, och hitta dig en chippad styrbox (såg en för 1000:- nyss) samt kanske en kamaxel och sådär. sen bygger du dig ett eget avgasystem och så har du nog en 230 - 235hk kanske. /mvh jocke |
|
|
jag har redan portad och planad topp, värre kam, hårdare fjädrar o.s.v. men chipppa har jag tänkt på länge. tack ändå Jocke |
|
|
Nog bättre att mappa eftersom du har andra specar än original motorn vilket chippet utgår ifrån. Mvh Danne |
|
|
Börja med en rejäl service, typ ett Bilstein Engine Flush för det rensar rent alla gamla avlagringar som samlas i förbränningsrummen. Sedan kolla filter, stift och byt gärna till helsyntetiska oljor. Min erfarenhet är att allt detta tillsammans toppat med Shell 99-oktan både höjer effekten och ger lägre förbrukning. Bonusen är lägre utsläpp. Sedan kan du ge dig på box och så vidare om du nu behöver det. Tänk på att tidigare ägare kanske inte har varit lika intresserade som dig utav bilen. Det påverkar skicket idag. Det jag skriver om kan du verifiera själv med Länk Lycka till! Asken |
|
| turbokonvertera! mest bang for the buck | |
|
Asken kan du förklara hur Engin Flush kan rengöra förbränningsrummen.När jag ska göra rent förbränningsrummen och ventiler då river jag av toppen ditt sätt låter smidigt och väldigt intresant.Kan du utveckla det lite så jag förstår hur det fungerar? Mina bilar Länk |
|
| hmm jag blev också väldigt nyfiken ty när jag har rengort toppen på min e23a så tog jag bort den och tvättade den i en varmvattentvätt i ett par timmar och jag fick vända den om ett par gånger men det kanske finns enklare metoder! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.