|
|
|
|---|---|
|
har en bmw m3-94 som idag när jag skulle åka inte vill låsa upp och larma av, mina nycklar har varit dåligt med batteri ett tag så jag bytte batterier i bägge nycklarna. gick fortfarande inte att larma av eller låsa upp med fjärr. Låste upp manuellt och då går larmet (c-låset öppnar inte heller på någon dörr) Testade att inaktivera larmet och startspärren enligt instruktionsboken 2 gånger gick inte heller. eftersom jag bytt batterier i nycklarna så försökte jag intiera nycklarna men det gick inte heller. Ringde bmw och fick tipset att koppla bort batteriet i 16 minuter och då skulle det gå starta bilen och den skulle inte larma. Men efter jag gjort detta så fort jag öppnar dörren så går larmet och bilen går inte starta. någon som har några tips att testa? | |
|
Låt batteriet vara bortkopplat längre.... Borde fungera. /Jonas |
|
|
Spelade ingen rol hur länge det var bortkopplat. hade bort kopplat hela natten och dagen och ändå så larmar det så fort jag öppnar dörren. Hittade att säkringen till fjärrstyrningen hade gått och efter en lång stund så larmade den av. nu så kan jag köra men inte larma på och använda fjärren. den funkar ytterst sporadiskt. några andra tips hur att få larm och fjärrlås att fungera igen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.