|
|
|
|---|---|
| Vinner något på att montera ett sportluftfilter t.ex KN.Bränsleförbrukning,effekt osv... | |
| Om inte annat så låter det lite bättre från motorn.. | |
|
Pappfilter, dvs original, är tveklöst bättre än sportfilter. Sportfiltret ger dig kanske 2 hp på topp, mer oväsen och sämre filtrerad luft. I princip ingen, sköter dessutom sportfilter på det sätt man ska. Sportfilter går fetbort, som vi uttrycker oss numera. |
|
|
Skulle aldrig få för mig att montera in sportfilter i en i övrigt orginal bil.Totalt meningslöst. BMW fûr allè |
|
|
Ett öppet filter brukar i dom flesta fall förstöra mer om det gör nytta i en bmw. Det ska till överladdning om det ska funka med öppet sportluftfilter. Kan rekomendera ett insats- filter istället. Ersätter original panelfilter och passar i boxen. Det ger skönare insugsljud, och lite vassare respons från motorn men tror knappast det ger någon riktig effektökning. Det känns nog bara så för motorn reagerar/låter bättre. Man måste trimma på annat sätt också om det ska hända nåt. Har ingen inverkan på bränsleförbrukning heller. Green cotton och K&N har bäst filter som dessutom är tvättbara. Jag har greencotton panel-filter i min 525:a och är helnöjd! |
|
| vad gör man ifall man har 535 lmm på sin 325a? jag vill inte ha öppet filter men finns det ngn annan lösning? | |
|
Det finns ju pappfilter som är koniska. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Det finns spaltmeter att läsa om öppna-/sportfluftfilter. Samma frågor och svar i de flesta trådarna. :-) |
|
|
J.Dredd. Vet du var man hittar koniska pappfilter? Skulle gärna vilja ha lite mer trevligt V8-ljud i min 540 som bara väser och låter allmänt trist. Vill inte ha sportfilter med olja som pajar luftmassemätaren. Egentligen vill jag inte ens ha varmluft i filtret men om man låter undre halvan av boxen sitta kvar så har man ju ändå kvar tillförseln av kall luft utifrån. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Davve, har du kommit på någon lösing? Jag är också ute efter samma sak, vill ha bättre ljud ur min 645:a, men inte paja hela skiten. Har HP så det räcker. Jag har kollat på BMC-filter också, där e så j*vla många , ingen ainng vilken man ska gå på.. MVH.. ...dk |
|
|
Skulle inte hålla på att palta med luftfilter byten på så pass nya fina Bimmers vill ni ha bättre ljud i grejorna så kolla avgas sidan istället skulle tro att är mycke enklare än hatt modifiera luftburkar osv + att det är ingen fara för motorn om man går på avgas sidan . Henke M som i Motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.