AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.419

Hur mycket laddar ni era turbo-konverterade bilar?

ka
14
kazeline
Bmw 540i - 01
Hej!
Turbokonvertering av en bmw e46 330ci.

Tänkte att ni kunde hjälpa mig på vägen ! ! !

Jag vill gärna veta hur mkt ni som har turbokonverterat era bilar laddar?

Jag vill helst inte byta kolvar, stakar, ventiler och allt det där "skitdyra", men jag har tänkt att göra följande, och behöver hjälp med följande:

---Svetsa toppen
---Bygga grenrör
---Nytt avgassystem
---Hört att den motorn (m54b30) har MLS packning som original, stämmer d? Och vilken tjocklek har den då?
---Om jag ska använda MLS och inte O-ringa blocket, så måste jag ju svarva blocket, eller vad tycker ni, för det sitter väl som sagt original MLS på den?
---Byta Bränsle pump, och spridare! Någon som vet några bra spridare till den motorn, som klarar trycket?
---Kompsänkning gör jag antingen genom tjockare packning eller så får jag helt enkelt svarva/plana ner mina kolvar lite!

Har tänkt ladda 1,5 bar utan problem! (kanske för högt siktat)

Hur har ni gjort? och har ni bänkat era? (hp, nm ??)

Förresten om man svetsar igen kylkanalerna i toppen, blir inte kylningen av motorn då sämre? förlorar man något på det?

PS: Ja har säkert glömt skriva något :)

FFFFFFFFFFFF*** vad ja längtar tills allt e klart !!!!!!!!

Mvh / A.H
Visa användare
16
zbee
525i-90
svetsa kylkanalerna brukar man väl göra på m20b25 motorn, har inte hört att man gör det på ngn annan motor, men jag har heller aldrig läst om någon som konverterat en m54bb30 motor.
kan nog bero på att blocket är i aluminium och spricker direkt....
ka
14
kazeline
Bmw 540i - 01
Eller inte... stålfoder i M54...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vad fodrerna är i för material spelar ingen roll, det är gängorna i blocket som ger sig när cylindertrycket blir högt.

__
/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.