AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.137

Bytt koppling och svänghjul, nu har min M5 -99 inga vibrationer längre!

Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Nu äntligen har vibrationerna försvunnit. Jag fick byta både koppling och svänghjul på bilen. Fan va skönt de är!! Jag har knappt vågat köra me bilen i sommar för vibrationerna. Nu jävlar ska de köras med den.
Mvh Frasse M5
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
vart uppstod vibrationerna?
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Vibrationerna kom vid 1500 varv och sen så försvann dom vid 2000 varv. Dom har letat nästan hela sommaren efter felet. De sista dom kunde komma på som orsakade vibbarna var antingen kopplingen eller svänghjulet så vi bytte båda och nu är vibbarna borta. Kopplingen var inte så dålig mer än att den var sliten på ett konstigt sätt. Svänghjulet var väldigt glappt. De är dualmass svänghjul på dom. De spelade ingen roll om man körde me bilen eller om man stog still o varvade upp den till 1500 varv vibbarna kom då.De kändes i hela bilen.
Mvh Frasse M5
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
hm ok, konstigt, men skönt att du fixade felet iaf.
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Ja de är jävligt skönt att de är fixat nu. Nu måste man passa på o köra så mycket som möjligt innan man ska ställa av.

Mvh Frasse M5
Har lite liknande problem, vibrationerna finns nog där i så gott som alla varvtal men känns mest vid ca 3000 varv. Hur mycket fick du betala för att byta svänghjulet ?
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Jag fick byta både svänghjul och koppling de kostade 16000

Mvh Frasse M5
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.