|
|
|
|---|---|
|
Bilen min, en 318is -90 ser ut som el discokula ungefär när man gasar lite. Ligger man på tomgång så märks ingenting men direkt vid lite gas så börjar bilens alla lampor att blinka, i som utanpå bilen. Antar att de har något med laddningen att göra. Har mätt på batteriet med bilen igång o den laddar nästan 16 volt, e inte de lite mycket? Kan de ladda för mycket så att de blir sådär? Alltid förstått de så att laddar de för lite så kan de börja blinka. Nån som kan hjälpa med några tips? MvH Mathias | |
ASA racing |
Det är med största sannolikhet generatorns laddregulator som är kaputt. Den går dock att byta. (mkt enkelt) Se till att byta den snarast, vid enstaka fall kan den trasiga laddregulatorn leverera otäckt höga volt. (30-40 volt) Då blåser du all elektronik i bilen på några få sekunder. |
| Okej tack för de snabba svaret, vart sitter den o hur byter jag den? O vart får jag tag på en ny? | |
ASA racing |
Laddregulatorn sitter fastskruvad med två små skruvar på baksidan av själva generatorn. Bara att skruva bort och byta på plats, se dock till att kolen hamnar rätt, de går annars av mkt lätt. (kan vara lite pilligt) Laddregulator finns bl,a hos Biltema. Pris 98:- Vore det min bil, så skulle jag INTE starta den förrän regulatorn är bytt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.