AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.102

Folk som tömmer däck på luft

Ja vad ska man säga om det här Länk
Sp
210
Sparc
330e -22
Runflat däck ftw :)
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Länk

Mats
BMW CS #5847
Dom jeppar som kör omkring med dom där jeeparna verkar inget kul, dom heller! Pelle i botten, strax bakom bilen framför i väntan på att snabbt köra om. Med mindre luft i däcken ökar rullmotståndet - jepparna får gasa ännu mer!

Eljest så kan ju jepparna lasta in en elektrisk luftpump i skuffen. Risken är bara att de får en fet spark i baken av någon miljö-huligan, då dom böjer sig ner mot däcket för att ansluta sin pump....hehe.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
I söndags morse var det dags att för andra gången, att upptäcka att någon har varit framme och tömt ur luften.

Jag ser att bilen står "konstigt" och konstaterar att vänster bakdäck är luftat.

Har precis haft bilen på service (i fredags) och de kollade lufttrycket - så jag tyckte det var riktigt märkligt.

På framrutan sitter en lapp.

Den är från tidningsutdelaren i mitt kvarter - och han har sett två män kl 0600 som har försökt att lufta däcken ur min bil - troligen har de sett tidningskillen och därför ej hunnit med mer än ett däck..

Tycker att diskussionen kring detta är aningen skruvad - oavsett ens åsikter så har man ingen rätt att förstöra för andra. Folk får jättegärna förespråka miljötänk osv i ord och genom upplysande skriftligt material..

Det är ju knappast så att jag luftar cyklar, river sönder SL kort - bara för att jag har en negativ uppfattning om dessa.

Jag har ju dessutom en "miljöbil".. ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.