|
|
|
|---|---|
|
Var och talade med ett skadecenter idag angående en repa på bakskärmen och blev lite förvånad över diskussionen som uppstod. Eftersom endast en liten del av bakskärmen är repad så godkänner inte försäkringsbolagen att hela bakskärmen lackeras utan då lägger man ett "snitt" dit man lägger färg och sen lackar man över hela bakskärmen med klarlack vilket medför att stenskott och dylikt lackeras över? Är detta verkligen ok? Blir det inte lite fuskjobb över alltihopa om man "kapslar" in stenskotten? Firman erbjöd mig visserligen lackering av hela skärmen för en extra penning (ca 1000kr). | |
NeZaN |
Det är fuskjobb i mina ögon. Hade själv ett liknande ärende: Jag gled runt i min gamla 318 en sen kväll och fick min vänstra framflygel intryckt av en gammal gubbe. Verkstan ville bara trycka ut plåten och lacka om. Det ville inte jag kan jag säga. Det var tendens på rost bara ett kort tag efter olyckan, så jag sa till dom att "Nä, ni får byta ut flygeln. Den har börjat rosta och kommer inte bli bättre av endast en omlack". Det täcker ju bara rosten tillfälligt tills den bubblar upp... Då fick jag iaf en ny flygel. Det enda jag gjorde var att inte godta det, och stå på mig, och då gick det. Totala omkostnaden för min lilla 318i -89 gick totalt på 10 000:- ungefär, och det enbart för en skärm. Detta på grund av en flygel. Bilen sålde jag några månader efter för 6000:-.... /NeZaN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.