AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.065

Sänkning, behöver jag hjulinställning

Visa användare
38
PingWin
Bmw 320d -06
Peugeot 206Gti -01
Hej!

Jag har sökt lite på forumet men inte fått något exakt svar på min fråga.

Min fråga är: Jag har bytt Stötdämpare fram med nya 60mm sänknings fjädrar och 40mm sänkning bak. Men Behöver jag göra en hjulinställning? hjulinställning för bara framvagn eller för alla 4 hjulen? Jag har en BMW 325 -92 e36

Jag är inte så kunnig på sånt här.. Så är väldigt tacksam för svar!

MVH Robin
Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Kolla in denna tråd. Killen har sänkt lika mkt som dig på en e36 328i

Länk

Efter att ha skummat igen denna tråd lite snabbt, skulle jag rekomedera dig att göra en hjulinställning. Som dom skriver i denna tråd så brukar snedslitning av bakdäcken vara något man får leva med. Jag har även haft vänner med e36 325i som sänkt och fått snedslitning på bakdäcken, fram brukar dock klara sig bra om man gör en riktigt framhjulsinställning.

Lycka till!

Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Ska absolut göras! Bak kommer de inte kunna ställa in optimalt men de kan iaf lindra slitaget. Fram borde det gå att ställa in såpass att du slipper snedslitning. För att lindra snedslitaget bak fick jag tipset att skifta däcken på fälgarna bak varje säsong.
Säsong 1: Däck A på fälg A, däck B på fälg B.
Säsong 2: Däck A på fälg B, däck B på fälg A.

På så vis kommer du slita på båda sidorna av däcket och det kommer dröja längre tid innan du måste byta ut dem.

Man ska sikta på att vara bra!
Visa användare
38
PingWin
Bmw 320d -06
Peugeot 206Gti -01
Okey! Tack för svaren.. detta stämmer nog som ni säger, men vad går en sådan hjulinställning på?

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Varierar nog, jag gjorde en framvagnsinställning förra veckan för 600 kr. Max 1000 skulle jag ge för en fyrhjulsinställning.

Man ska sikta på att vara bra!
Po
25
Poq123
Bmw 330 cab
Hejsan. Jag är ny i det forumet.

Jag köpte en bmw 318i cab nyligen och vänster bak fjädern var bruten. Det märkte jag när jag hörde mycket ljud Då den lilla brutna biten var kvar i fjäderhuset. Dock bilen såg jämnt ut. Nu när jag har bytt fjädrar ser bilen att luta mot höger. Nya fjädrar och de var lika innan jag satte de på plats. Vad kan det bero på?

Kort sagt; Bilen såg att vara jämt med 30mm kortare(bruten) fjäder och ojämt med nya fjädrar. Vad kan det bero på?

poq123
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hmm...om ja förstått de rätt så såg den jämn ut innan du bytte fjädrar,och nu ser den ojämn ut när du satt på nya fjädrar bak? för du bytte båda va?
Vet du hur bra skick de är på dämparna då?
Po
25
Poq123
Bmw 330 cab
Hej Haas!

Jag bytte båda och de var nya.

De gummi underläggen var i bra skick och när jag monterade fjädrarna använde de så kallade fjäderspännen.Och var noga med att spänna fjädrarna på änderna så att jag skulle inte klämma de för mycket i kort avstånd i mitten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.