AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
909

varför så svårt att hitta E46 touring?

ch
11
charlies
Volvo S60 2,5T summum inscription
Har nu letat i snart 5 månader efter en bil, närmare bestämt en BMW 320 touring med m-pkt och komfort-pkt av årsmodel 04-05 med max 4000 mil och svart i lacken. Men de värkar finnas aldeles för få och dom som dyker upp brukar bli sålda innan man hinner komma fram.
Men nu till min fråga, finns de värkligen så få såna bilar eller är de så att folk håller på dom?
Kombinationen 4000 mil på en 04-05, svart, m-pkt är väl ovanlig helt enkelt.
Har du kollat på sv-sålda endast eller tittat på det europeiska utbudet?
ch
11
charlies
Har bara tittat på de svenska utbudet i och med att jag inte vill ge så mycket för en importbil, har haft lite dåliga erfarenheter av importerat, så därför har jag sagt att bilen ska helst va sv-såld...

Sen o ena sidan så är 4000 mil ganska normalt på 3 år tycker jag, emn de finns säkert många som kör mer än de...
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Ja efter en snabbkoll på blocket så verkar det vara dåligt med 320 tourings med M-paket. Tyvärr passar mig jag har inte riktigt in på dina önskemål (allt är ju till salu för rätt pengar).

Men du kanske ska kolla på 325? M-paket kanske rentav är vanligare där.
Jo, 4000 mil på 3-4 år är inget ovanligt men kombinationen ovan är tydligen ovanlig.

Är svart ett måste? :-)
Det är för att du har satt upp alldeles för specifika krav på bilen som du inte finner någon. Du kanske ska ringa till BMW och fråga om dom har sålt någon sån bil så att du inte letar i onödan?!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det här Länk är väl det närmsta man kommer.

Har man specifika krav på färg, utrustning, etc så är nästan bara Tyskland som gäller. Hitta en bil själv på BMW i DE och ta hem den så kommer du få ny och mer positiva erfarenheter av importerade bilar.

___
//Ulf
ch
11
charlies
Hmm, jo visst är de lite specifika krav man har, totalt har jag hittat 4 bilar som uppfylde kraven, två av dom såg otroligt misskötta ut en hade ingen service bok och den sista blev såld innan jag kom dit trots att jag ringde och sa att jag kommer garanterat. Så visst finns bilarna...
Kan kanske tänka mig grå metalic också...
ch
11
charlies
Jo, de är nog de närmaste de håller jag me om, har dock inte importerat nån bil själv, kanske man ska prova de som du säger Ulf.... Får ta en närmare titt på de...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En snabb sökning på www.bmw.de visar att det finn två st svartmet 320iT med M-sport. Båda uttagna 04/2004, den ena har rullat 2900mil den andra 4900 mil. Båda har grått skinn. Priserna är kring 22'€. Betyder att dom är reggade och klara i Sverige för ca. 210' SEK.

Det finns även två automatare med ungefär samma mil och för samma pengar.

___
//Ulf
Pi
9
Pillas
Alpina B10S Touring -04 och
328i kupé E36 -96
Charlies, jag har en fantastiskt fin 330i T -04 3900 mil, svartmet med det mesta i utr utom M-pkt och nav. Jag ska skaffa mig en större bil igen och är ute efter en B5:a. som sagt, allt är till salu
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
det är ju tyvärr så att man kan inte vara kräsen på färgen när man köper begagnat..eller så får man vara beredd att vänta väldigt länge o kolla alla annonser väldigt flitigt varje dag
Tror att du får vidga dina kriterier lite. M-sportpaketet gör rätt mycket för bilen men kostar samtidigt lite extra och det finns färre ute på marknaden.

Du kanske kan klara dig med bra en grå eller silver, alt gå upp lite i mil? Verkar som att väldigt många 320 rullar mellan 2-3kmil/år. Sålde i juni en 320iT av de andra 04:orna till salu hade rullat ungefär lika långt.
charlies,

på din beskrivning verkar det som att du ska beställa en ny bil. 4000mil på tre år är väldigt lite för en bil som sannolikt kostade över 300KSEK som ny.

ch
11
charlies
Jo m-paketet gör en hel del, så de är ett krav, sen så blir de till o vidga kraven vad gäller färg, när de gäller miltal så vill jag inte gå upp allt för mycke, anledningen är att jag brukar sälja mina bilar vid 9500 mil...
ma
90
maximus79
320 touring m-sport 03
325 -88
e30 (b6 3,5)
har en safir svart 320 touring 03a som gått 7900mil med full msport optik som e till salu om det kan va av intresse mvh pierre
cecetto@gmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.