AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
801

Volvo vs. BMW

Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Då jag som tidigare ägare av 3 st Volvo 940:is så har jag varit (och är) en flitig besökare av Volvo 740/940 forumet!
Det slår mig gång på gång att det e som närmast ett krig mellan Volvo-ägare å BMW-ägare.

T.ex vid prestanda jämförelser: "Jag körde ifrån en BMW M3 med min Volvo 940 Turbo!" Eller vise versa! (dålig jämförelse men t.ex)

Olika öknamn: Volvo= sossekontainer, stoppkloss, traktor m.m!
BMW= Kukförlängare, Pizzaräser, Bajs Mellan Wäxlarna m.m!

Det vart ganska kyligt när jag skrev å berättade på 940-forumet att jag sålt volvon å köpt en BMW! He he he:)

Men som sagt! Det är faktiskt ganska kul att sitta å läsa på bägge utav forumena å konstatera, att i grund å botten så e det ju bilintresset som gäller! Vare sig man gillar BMW, Volvo, Nissan, etc.!

Å tänk va tråkigt det skulle vara om det bara fanns ett bilmärke!

MVH
Penzel

"Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk!
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Håller absolut med dig. Hade varit otroligt tråkigt med bara ett bilmärke. Är ju själv inte någon BMW-fantast i botten utan bilälskare!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag deltog på Volvo Turbo Performance Clubs banträff på Gelleråsen den 29 september. Kul att köra på bana med lite andra bilmärken. Volvo-ägarna verkade också ha roligt. Jag såg inget som tydde på aversion mot andra märken. Tvärtom hade många olika bilar bjudits in. Tummen upp!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På Götaplatsen i Gbg brukar bilentusiaster träffas varje Onsdag, och det är väldigt blandat med märken. Jag har aldrig varit där själv, men min son åker ofta dit.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.