|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan, som min första post här på detta forum tänkte jag undra om det är någon som provat BMWs lädervård, jag provade lite grann på mina nya säten som var en smula slitna, och jag måste säga att resultatet var förbluffande bra Före Länk Efter Länk "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" | |
|
Mycket nöjd själv med BMWs lädervård, även deras andra produkter känns mkt bra. Har tidigare testat Hagmans leathercare och Autoglym, vilka känns fetare än BMWs. Den största skillnaden jag märkte var att BMWs läderkräm mjukar upp lädret på ett sätt de andra produkterna inte gör. BMW CS #6606 |
|
| Länk så här gör man med det ialla fall.. | |
|
jag tog ett lädervårdspaket från min fars butik :D funkar fin fint om man inte vill ha färg i som din verkar ha, eftersom den fyller i färgen på dom slitna punkterna. Riktigt bra resultat du fick får jag säga. Leather Master Scandinavia hette de (cleaner & protection) Vad är det för produkter man får med i Bmw's kit? |
|
|
Jag använder BMW's "lädervårdskit"....Lättarbetat och går fort att "svabba igenom" min 7:a med detta... Blir bra(anser jag,ingen direkt "putsnisse") och luktar "nyläder" direkt :) Mvh Janne. |
|
|
Skomakarson som jag är så ogillar jag nymodigheter. Skokräm i rätt nyans har alltid funkat superbra för mig. Polera in det ordentligt så färgar det inte. Skinnet blir mjukt och smidigt, luktar gott och håller sig fräsch länge. Jag har hört de som påstår att krämen torkar ur skinnet, men det tror jag lite grann som jag vill på. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
| Finns det blå skokräm?! | |
|
Det finns blå skokräm. Mitt råd är att man testar en liten undangömd bit och ser hur det blir. Jag har bara goda erfarenheter men testa själv på en liten bit som sagt. Jag använder en mjuk polerboll, Clas Olsson, till skruvdragaren och polerar in krämen ordentligt. Skinnet måste vara rent före, till det använder jag galltvål och vatten. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
| Nästa givna fråga..Finns d beige skokräm??:) | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Skokräm är bra på skor, inte på en bilklädsel. Lädret i en sko och i en bil är av olika kvalitet och dessutom så torkar man ut lädret med skokräm eftersom skokräm har högre viskositet och lägre genomsläpplighet än Colour makeup för bilklädslar. Använder du skokräm så är risken att lädret torkar ut snabbt av solen eftersom skokräm saknar uv skydd. Det finns colur makeup i alla olika färger och det går att blanda färger till rätt nyans, om man skickar in ett läderprov. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Sprikorna i läderklädseln som visas i Nitrius länk går givetvis att ta bort. dessa sprikor uppkommer då man har för fet lädermjölk och lädret torkar ut under själva beläggningen man smörjt på. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| Hur får man bort sprickorna? | |
|
Väcker den här gamla tråden med en fråga om BMW;s egna lädervårdskit. Frågan är kanske allmängiltig för behandling av läder i och för sig. Återanvänder ni svamparna som följer med? Kan man rengöra dem med typ såpa eller liknande? |
|
| Gliptone Conditioner samt Autoglyms Leather Care Balm | |
| plåtisen>> Jag som glad amatör återanvänder svamparna och sköljer bara ur dom rejält efter varje rengöringsomgång. Har inte märkt att det har påverkat lädret negativt.. | |
| Köpte autoclym på Mekonomen, mkt bra och luktar också svagt av nytt läder, inte en massa parfym och jordgubbar etc.. | |
|
Jag rekommenderar produkterna som säljs här: Länk Hästlängder bättre än Leathermaster mm som jag testat. |
|
| Rätt länk: Länk | |
|
Tack för den länken Dawwe! Något speciellt du vill säga om produkterna efter att ha använt dem? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Kladdar inte. Neutral lukt. Lättarbetade. Dessutom så kan man köpa "färg" om man har skav. Före: Länk Efter: Länk Så här gjorde jag ("läderrenovering") 1: Damsugning 2: "Skrubbade" med YES samt svamp och borste 3: Våtslipning av lädret 4: Tvätt med deras starka rengöring 5: Avfettning med deras "läderbenzin" 6: Infärgning 7: Försegling 8: Conditioner Produkterna är "proffsprodukter". |
|
|
Gut! Behöver lite bra medel nu när nästa bil blir med "vit" läder.. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.