|
|
|
|---|---|
Camilla |
1.Mellan 90-105km/h vibrerar min bil (525i touring -94 manuell) väldigt mycket, min fråga är om det kan bero på däcken 235/45-17 (nya), har hört att man kan ta av dem och sätta på dem och balansera om dem eller det beror på något annat i lager eller bussningar. 2.När jag accelererar märker jag att bilen inte ger ett rent drag utan att den kan hacka iväg innan den kommer upp i varv. 3.bakluckans öppnare fungerar lite när den känner för det ibland inte alls. Tack på förhand, Camilla! |
|
Du kanske kan bli av med vibrationerna om du balanserar hjulen. Kan vara så att en vikt har ramlat av. Har du något däck som har släppt i korden så kan det uppkomma vibrationer, men det brukar vara om däcket är gammalt. För det ska inte vara några problem att köra med den dimensionen på din bil. Vet inte om det kan vara bussningar eller något lager. Jag hade ett klonkande ljud i framvagnen på min och bytte då krängningshämmarstagen och då försvann det, men det vibrerade inte. Men det är kanske inte det som är felet. Du skulle be någon kolla på bilen, annars så kan du balansera hjulen. Det är ju inte så dyrt. Kan vara bra efter att man har fixat allt som går att göra en framvagnsinställning om det inte har försvunnit. Hade problem med en annan E34 som vibrerade vid ca 100km/h, bytte styrleder och gjorde en framvagnsinställning och sedan var det perfekt. //Schnitzer |
|
|
1. Åk förbi en däckhandlare och be dem mäta upp ev orundhet i däcken i kombination med balasering som sägs ovan. En BMWverkstad borde kunna hjälpa dig med framvagnen. 2. Svårt att diagnosticera utan att känna till historik mm på bilen. När är den senast servad osv? Ett enkelt sätt kan vara att köpa en flaska injection cleaner(finns på macken) brukar kosta 50-100kr. Slå i den och tanka. Kör sedan som vanligt, gärna lite längre sträcka och blås ur bilen lite. KAn vara avlagringar i munstycken mm. Kolla även när bränslefiltret är bytt senast, kan vara igensatt av smuts om det inte är bytt enligt föreskrifter. 3. Svag punkt på BMW touring kontakten i handtaget bak. Det blir glapp med tiden. Ny finns hos närmaste BMWhandlare. Ett förebyggande sätt som min verkstad berättade för mig är: Öppna bakluckan med ett tryck. Flytta sedan handen något och öppna luckan utan att trycka på kontakten. Svag konstruktion uppenbarligen. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.