|
|
|
|---|---|
|
Jag bor bredvid en fotbollsstadium och ibland är det ju massa supportrar som härjar och man blir lite nervös. Med risk för att förväxlas med en huligan fick jag för mig att huligantesta larmet....jag gungade bilen, ryckte i handtagen, dunkade på rutorna......inget hände! Skall det vara så? | |
|
Ja, BMW's originallarm har INTE några ljud / skak -sensorer. Tror faktiskt inte det är tillåtet med den slags längre då de "alltid" utlöstes i tid och otid. Min första bil hade ett "Touchguard" som utlöstes så fort en lastbil eller Harley körde förbi. Du har (antagligen) "anti-tilt" sensorer som utlöser om bilen tippas (någon försöker hissa upp ena sidan med domkraft eller dra upp bilen på en ramp, samt rörelsedetektor i kupén i tillägg till de vanliga switcharna i dörrar och motorhuv / bagagelucka... Jag är osäker på om ultraljudsensorn reagerar så fort glaset går, eller om du faktiskt måste vifta med en hand i kupén. Om du skall testa kupésensorn, gör såhär: Kör ner ett fönster, stäng blien och larma den. Efter en minut; stick in en hand genom fönstret. Om du lyssnar noga så hör du kanske originalsirenen :-) (Du kan ju testa att jacka upp bilen med en domkraft när du ändå är igång och berätta om det funkar... Jag e för lat för sådant...) ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
Det finns ett par trådar på Länk som berör hur man kopplar in en sensor för just touch skydd... Ganska bekvämt om det fungerar bra, men risken är att det blir som Marc-X beskriver, att det tjuvlarmar i tid och otid. Mvh/ Niclas |
|
|
Jag larmade bilen när jag bytte till vinterdäck en gång och larmet triggade som det skulle. Att det inte larmar för att man skakar bilen lite är väl tur, det är redan massa bilar som falsklarmar dagligen. Dvs. ingen bryr sig... /chni |
|
STi |
Kan man testa larmet på e46 med fjärren? |
|
sitt kvar i bilen när du låst den om det funkar som det skall så börjar det snart att larma har hund och man måste trycka två ggr på fjärren för att ta bort kupe skyddet bara prova kanske inte 2 på natten |
|
STi |
Hur stänger man av larmet när det väl börjat att tjuta? |
|
Med fjärren bara öppna bilen |
|
|
Öpnna motorhuven när den är larmad så hör du den om den fungerar eller inte.. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.