|
|
|
|---|---|
BMW 528 |
Söker kunskap bland E36 freaks här . Har 316i med farthållare och när den är ikopplad efter en stund så kopplas den ur och hastighetsmätaren lägger sig på noll och bränsleförbrukningsmätaren lägger sig ur funktion också. För att i nästa stund....fungerar ovanstående mätare i längre stund eller flera dagar för att igen lägga av. Just nu har den fungerat i flera dagar. Har fått besked att det kan vara hastighetsgivaren som sitter på vänster bakhjul som spökar. Någon som upplevt liknande problem eller har svar på vad det beror på? Är det kablageproblem kanske? Har inte undersökt ännu förän jag får starkare kunskap från er här. Mvh /// Leif BMW Entusiast |
BMW 528 |
Ska försöka förtydliga bättre vad jag menar. Vi körning på väg i 90 km/h t.ex så vips ramlar hastighetsvisaren ner till noll likaså bränslemängdsmätaren och vips en eller flera sekunder senare så åker visaren på båda mätarna i normalläge igen. Ibland kan det vara ur funktion i flera dagar, och sen funkar det en längre tid. Är det kablagefel från hastighetsgivaren som får detta att visa sig i min beskrivning. Var sitter hastighetsgivaren ? BMW Entusiast |
| Dör alla mätarna? Alltså varv, temp och tankmätarna? För isåfall är de ett vanligt fel på e36an och kombiinstrumentet måste bytas :) | |
|
tänds abs-lampan? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
BMW 528 |
Allt annat fungerar när hastighetsmätaren och bränslemängdsmätaren lägger av då och då. Har hört talas om att hastighetsgivaren sitter på vänster bakhjul...stämmer det ? BMW Entusiast |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.