|
|
|
|---|---|
|
Mätarställning 4:e september 4 km, mätarställning 8:e oktober 10120 km. Kom hem igår efter 200 mil Gbg-Hamburg-Berlin-Gbg. En hel del fullfartsåka. Otroligt nöjd med bilens uppförande i höga hastigheter (220-240 km/t). Den spårar inte, bromsarna tar något härligt!!, inte dragit en gnutta olja på över 1000 mil. Snittförbrukning över de 200 milen 0,92 l/mil. Tror knappt det är sant. Även om något skulle hända nu med bilen så har den gett mig 1000 mil av njutning jag aldrig upplevt med en bil tidigare:-) Tyvärr snart dags för vinterdäcken. Läst och hört mycket negativt om RFT-däcken. Inte min upplevelse. Hade oändligt mycket mer besvär med min 540:s Bridgestone-däck. Bara en kort reflektion efter en dryg månads 325T-ägande:-) tomkal99 | |
|
Låter trevligt, men varför ingen inkörning? Står väl i bruxen "inte över 4500 rpm de första 200 milen och inte över 160km/t. Så var det visst med 335:an, är det annorlunda med 325:an? ///Danne |
|
|
du har den nyare generationen RFT däck som tydligen ska vara en stor förbättring mot tidigare spår-galna däck. låter riktigt kul hur som helst :) visst är E90 otroligt stabil i högre hastigheter, känns som den är byggd för >200. kör 330dA -06 |
|
|
E90/E91, sak samma ;) kör 330dA -06 |
|
|
Jag tror nog att tomkal99 har kört in sin bil som den skall. Den har ju rullat drygt 1000 mil och tysklands resan var ungefär 200 mil... Mvh/ Niclas |
|
|
Bevisar hur bra BMW är körde själv 600 mil i somras Landskrona-Serbien-Grekland-Serbien tillbaks genom ungern Österrike Tyskland och här var inga problem med snabb fart på autobahn eller dåliga slingrande vägar eller omkörningar, mådde kanon bakom ratten hela tiden. Bosse |
|
|
Som Heden säger: De första 200 milen gick gubb-aktigt. Inte över 4k någon gång. Först vid 500 mil lät jag den få känna på lite varv, dock inga tokvarvningar utan jämna accelerationer till 5,5-6k. Nere i Tyskland lät jag den få jobba i det högre området, en total njutning att dra den till 6,5. Vad gör det att en är lite tunn under 4k när det är över 4k ljudet är som ett orkesterdike:-) Nu blir det dubbdäck på torsdag. Återkommer med hur den erfarenheten blir. tomkal99 |
|
|
tomkal99 Jag är med dig! Jag missade mätarställningen, jag trodde den hade gått 4 km när du körde ner och brände på autobahn i 250 knyck. ///Danne |
|
|
De ÄR byggda för autobahn. Fungerar mkt bättre där. Det flyter. Var inte orolig för vinterdäcken. Min går bättre med vinterdäck än 161:orna med 225 fram och 255 bak. Bättre komfort plus de spårar inte ett dugg. |
|
|
fastEddie Vad har du för vinterdäck ? M.v.h. Kentx |
|
|
Väldigt bra däck. Dunlop Winter M3(faktiskt) 205-55-16 på original BMW 32 fälg.Klassisk med ekrar.Bästa vinterdäck jag haft. Det är friktionsdäck. Ha de` Thomas |
|
| De är inte Run Flat antar jag? | |
| Jojomen. De är köpta direkt av Förenade Bil i Malmö,så det är kompletta hjul jag köpte- TYST går de också. | |
| OK. Ja det verkar som om de nyare Run Flat däcken är klart bättre än de äldre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.