|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som vet om Miro's M6 kopior går att få tag på i sverige? 18*8 för E46 i första hand. (Har sett de andra trådarna om detta men de är rätt gamla nu) Länk som visar ovan nämnda dimension | |
|
Känken blev fel pga https men denna borde funka Länk Annars funkar ju iofs copy-paste också ;-) |
|
|
Finns på blocket såg jag häromdan Min blogg: Länk Lite humor: Länk |
|
| Länk | |
| Tackar! Nån som känner till kvalitén på grejerna hos teletyre? 18*8,5 - kan man ha det runt hela på en 330? | |
| Såg sen att du handlat där själv JohanD75, hur va kvalitén?? | |
|
jag köpte m6-kopior igår till min 120d. Ruskigt snygga. Betalade 9500:- för 18" fälgar inkl. 225/40-däck. Kvaliten på fälgarna verkar vara helt okej. Däcken är jag än så länge lite besviken på. Fästet på blött underlag är inte speciellt bra. Antispinnlampan blinkar när man gasar på 3ans växel, vilket den inte gör med originaldäcken. Jag köpte mina på Shuwantera i Tullinge söder om stockholm. Superbra service var det också. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Kvalitén är helt ok. Kör med Hankook K104 235/35-19" på mina 8,5x19" M6-replicor. BMW-centrumkåpor och "M"-emblem medföljer även hjulen. Bra kundservice också, jag rekommenderar teletyre.se /J |
|
| Tack för bra input | |
|
Är väl bara 18" som teletyre säljer nu? Synd att dom inte säljer 9,5" bakfälgarna. Dom är riktigt snygga. 8" har ju tyvärr knappt något djup alls. // M |
|
| Jag tänkte köpa 18" ändå. Tycker om komforten i 18". Vilken bredd ska man då gå på med dessa fälgar? | |
|
Stämmer att de säljer 18". Jag köpte mina 19" i april. Det var meningen att jag skulle ha 18" från början, men då hade de problem pga hög efterfrågan att få fram 18" så jag fick ett bra pris på 19" istället. Såhär i efterhand hade jag nog valt 18" ändå, för det är riktigt stötigt att åka omkring på 35-profilare med M-chassie som dessutom är sänkt 40 mm. Får se om jag köper 18" till våren och säljer 19"... Om du beställer från teletyre har de väl bara bredden 8,5" i 18" dimensionen. Beställ isf de med et35, det har jag på mina 19" och det går bra. Kör du sen med 225/40-18" ska du inte få några problem med att det tar i någonstans. Om du vill ha bredare bakdäck á la BMW, så sätt då på 255/35-18" där bak. Om det tar i då vet jag inte, men risken finns iom att du får ett bredare däck. BMW:s orginalfälgar som ibland är bredare bak (1- 0,5") brukar ha ett annat et i skillnad till framfälgen. Jag hade nog valt att köra med samma däckdimension runt om. Då kan du ju dessutom skifta fram/bak varje säsong för att få ett jämnare slitage. /J |
|
|
Tjena groze! M6 fälgarna du köpte hos Shuwantera va silver/gunmetal va? |
|
| FYI: Groze svarade jomenvisst ;-) | |
|
FYI När ni namnger företag som säljer "kopior" kan de komma att få åka till tingsrätten. bmw har en advokat som håller ordning på kopia marknaden. |
|
| Jo, nån admin kan ju plocka bort företagen här om det tjänar till något. Forumet (o många andra forum) är ju fullt med liknande info. Iofs är det lustigt, förra generationens M5 fälgkopior säljs ju öppet, samma med E46 M-pkt from 2004. Varför jagas just dessa fälgar så intensivt? Och varför säljs de HELT öppet i USA? | |
| Det är väl så att konkurrens = original | |
| Ja då va inköpet gjort. Egentligen skulle jag velat ha 5 fälgar ifall jag skadar nån eller så, det gick dock inte att köpa. Nån som är intresserad av att samköpa ett paket på 4 fälgar så att vi har reservfälg och/eller till reservhjul? | |
|
Jag ska försöka få min "kompis" att besvara din fråga, men säger han för mycket blir han stämd igen. Det jag har hört är att bmw har stämt över 15 företag bara i Sverige för att de har sålt fälgar som liknar bmw´s. Men de flesta har kommit överens och skrivit på om tystnadsplikt, och betalt massa pengar för att inte komma till tingsrätten, därför är det otroligt känsligt. hur mycket har du bidragit med till bmw´s vinst på 2,2 miljader kronor? Det är väl som ordspråket säger "mer ska mer ha" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.