|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada, Jag och farsan var sin E39 touring. Farsan har en 01:a med elstyrda sportstolar och jag har en 03:a med elstyrda komfortstolar (dock ej med aktiv funktionen). Frågan är, går det att byta stolarna rakt av mellan bilarna utan att få problem med elektroniken i övrigt? Tror att kontakterna bör vara identiska då jag antar att samtliga funktioner sitter i stolarna (förutom knapparna för minnes funktionen) eller har jag fel? Har sökt en del efter info om detta men har nästan enbart hittat frågor från folk som vill montera in nyare stolar i äldre bilar. Är lite osäker på om jag ska göra ett byte eller inte då jag inte vill riskera att vara tvungen att åka till BMW för att nollställa eventuella felkoder som kan uppstå etc. etc. Personligen tycker jag att det bara borde vara att flytta junket i och med att det är två i princip identiska bilar men tyvärr brukar det sällan vara så enkelt. Tack på förhand! Mvh, Conny | |
| Kan säga så mycket som att det funkar rakt av,inga problem.Välkommen föresten... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bara du låter bli att vrida tändningsnycklen, när du har nått isärkopplat. Så ge fasiken i att lyssna på stereon om du inte vill ha en röd airbaglampa lysa. ///MVH Hasso Länk |
|
Man tackar och bockar för de snabba svaren och välkomnandet! Misstänkte att det var så enkelt men det kändes säkrast att dubbelkolla med folk som har mer erfarenhet först :) Då var det bara att ta sig tid och skruva lite. Mvh, Conny |
|
| Ja ha ja...nu blir man visst av med sportstolarna ser jag..*S* | |
|
Det behöver inte vara så enkelt som man tror som det blev i mitt fall.. kontakterna stämde inte (allt går ju givetvis att lösa) men bara så du vet och det där med tändningen är viktigt så du inte får någon felkod för just airbag systemet! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.