|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en rak 6:a som ja turbokonverterar nu, och jag behöver veta om ja ska skaffa mig en turbo med dubbla inlopp, eller om det ska vara en vanlig turbo med ett inlopp? 2- med dubbla inlopp på turbosarna, hur fungerar då wastegaten? någon som vet? räcker väl med 1 wastegate? Skriv så mkt info som ni kan om detta, behöver hjälp ganska akut! (håller på att fixa grenröret nämligen) :) tack på förhand ps: har redan läst gik-turbo teorin och det hjälper inte så mkt, inte riktigt solklart i den pdf:en! Mvh / A.H | |
|
dubbla inlopp i turbon är till för att inte cylinderpulserna ska motverka varandra.dubbla inlopp är därmed att föredra wastegaten fungerar genom att öppna och släppa ut "övertrycket" som blir i kompressorhuset när den uppfyllt det förinställda trycket som wastegaten är byggd för (en fjäder inuti) den ska man inte skruva upp för hårt eftersom då öppnar den inte hela vägen vilket leder till djävligt varma avgaser = varmt grenrör= varm turbo= risk för att toppen ryker min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.