|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på vad toppfarten på en bmw m3 -95 är, utan fartspärr då vill säga. Jag är lite besviken hörde att dom skulle göra närmare 300 men min varvar nästan botten i 250 så mer än 260 verkar svårt. Då är den även chippad oxå enligt föra ägaren iaf... | |
| 260 e närmare 300 än 200... Minns inte exakt men runt 265 har jag för mig att de gör vid original-varvstopp med originaldim på däcken... | |
|
En 3,0 varvar ur lite innan 270 tror jag. Men höj varvstoppet så fixar det sig? |
|
|
Är bilen helt frisk? Vad är det för däck o fälgar? Säkert att den är chippad? Förre ägaren kan ju påstå det men är den verkligen deto isåfall chippad vart? |
|
|
Min går in i fartspärren vid 260km/h på mätaren, och då är det inte så långt kvar till varvstoppet original, skulle tippa på närmare 270km/h mätarfart utan fartspärr. Kan tillägga att det är likadant med original resp. 18". |
|
| Det är 18" på den... hur höjer man varvstoppet då? Han sa att det var motornords chipp!? | |
|
Min Gt: 268,5km/h enligt Racelogig Driftbox med orginal varvstopp. Unichipp:ad och med 225/35/19. Låg läääännge på väg hem ifrån Nurburgring i somras men fortare gick det inte. Tycket det är helt ok med tanke på bilens ålder. Om man tagit bort/fällt in spolier/vinge så kanske 270 riktiga går att nå. / John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.