AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.453

Expressens lyxbilslista, ojojoj...

Jag fick ett telefonsamtal igår från en god vän som satt och löste söndagens Expressen, där dom hade listat ägare till "dyra lyxbilar". Och till hennes stora glädje så fanns jag och min 740 med.
Med tanke på att den är till åren kommen och har rullat snart 24000mil så vet jag inte om jag skall skratta eller gråta. Snacka om att dom måste ha nyhetstorka på Expressen, eller åtminstone taskig pejl på vad bilar kostar.
Nåja, jag fick mig ett gott skratt i varje fall.

Grattis, jag var förvånad över att en kille på garaget som äger en Corvette C6-05 i Skåne kom med, men om en E38-95 värd långt under 100tkr? kommer med, ja då kör i princip alla i Sverige en dyr lyxbil=)

Stephan

Folk som inte vet så mycket om bilar tror säkert att 740:n är väldigt dyr. De var ju det när den var ny iallafall. Vet själv hur förvanade en del blir när man säger att jag köpte min E39 -96:a för under 40 000. De verkar tro att den är värd en halv miljon.
Be
278
Bengt C
523i -96
Jag har en E32 730 -92. Ibland brukar jag fråga folk vad de tror att den kostat. 75.000 kr är ett vanligt svar. Det riktiga är 12.000 kr. Vore bra om denna kunskap spreds bland pundare, vandaler och avundsjuka sossar. Då skulle man vara lugnare när man parkerar i stan.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Se man på, grattis ;) Du råkar inte ha någon länk till den där listan, eller var den förbehållen pappersupplagan av tidningen?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
alain
jag anonserade för två veckor sen min underbar E38 750 96a och fick ett bud igår för 35.000:-, jag frågade honom om han tror att jag är dom, jag förstor inte hur folk kan komma med såna skambud. han sa att affär är affär och att det fanns en för 40.000, jag sa nej!! och hejdå. han ringde ingen och sa åter nej, hejdå, sen, skickade mig en E post att han bjöd 40.000, hämta bilen, får kontant peng direkt utan pröva bilen, jag svarade inte ens. i detta fall, jag förstor inte hur folk tänker.
vad tycker ni?
NVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Till PJ.
Jag har tyvärr ingen länk utan bara på papper. Jag sökte på hemsidan i söndags men hittade inget där. Men är du nyfiken på om du är med så kan jag kolla..

Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Nej, hur den listan är konstruerad förstår jag inte? Jag kom på åttonde plats med min M5-02, och då vet jag att det finns minst en Ferrari 430 i våran kommun och den var inte med på listan alls.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Han med Ferrarin kanske är skriven någon annanstans. Låter onekligen som listan utgår från nypriset på bilarna och att ingen hänsyn tas till om bilen var ny i går eller för 15 år sedan.

___
//Ulf
Listan är helt kass. Den utgörs bara av "fina" märken, trots att det rullar både Volvos och Saabar över hela landet som är lååååångt dyrare. Men det är klart, det är väl roligare att lista 90-talsbilar värda under 100 000 som folk TROR är dyra än Saabar som folk tror kostar 200 000 men i själva verket kostade det dubbla. Fånigt som bara den.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En välskött E38 är en prisgynnsamm lyxbil. Inget direkt värdefall om man jämför med nyare bilar. Underhållskostnad visst men det blir billiga mil.
Byter man sen katalysator vid 10år/ 20k mil så är den inte en miljöbov iaf. Kattarna verkar dåligt vid den tiden sa en besiktningsman. Ska nog prova det jag med på en egen bil.
Mvh
Asken
Varför läser folk sån dynga som kvällstidningarna representerar?Köp bensin för pengarna och ut och sladda med lyxbilen istället! 10 ggr så roligt och lärorikt./ Freude am fahren nicht lesen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Begagnade BMW lyxbilar är intelligent lyx. Lågt värdetapp:)
Mvh
asken
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Du Toomas, jag var faktiskt ute å sladdade när farsan ringde å sa att jag va med. Åkte Stockholm Arvika på 2h 35m, 131km/h medelhastighet, 1,79l/mil. Värt vartenda öre & 10 ggr roligare än att läsa!

Mvh Mathias
Bra jobbat Mathias. Åtminstone en till som fattat vad bilen är till för.Betydligt trevligare läsning än alla tråkmånsar som gömmer undan bilen för vintern redan nu.Mvh, Toomas.
Toomas Pahv:
Beror ju på vad man har för bil, en cabbe är inte kul att ha i detta vädret.
Fina dagar används den flitigt!

///Micke
Min cabrio Länk
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Ja man kan ju undra var de tar uppgifterna i från? Ibland har bara det varit nyare bilar från -04 och upp. Ibland blandat med äldre lyxbilar.
Sist när jag såg expressens lista vart jag förvånad att X5:or fanns med, men som vanligt inte min :)

Jag har aldrig varit med och alla bilar ägda och skrivna på mig.

Ferrari 348 TS
Ferrari 355 GTS
Lamborghin Diablo
X5:an

Inte heller polarens
Ferrari 430
Ferrari 360 Spider
Maserati Quattroporte

Mvh Ingo
Skön samling Ingo :) Diablo står fruktansvärt högt upp på min "vill ha" lista. Coolaste bilen som någonsin byggts. Grattis till trevlig bilsamling!

----
Rasen nicht reisen
alain
såg också att min 750 E38 var med på listan, jag tror inte att det höjer priset för det
MVH.

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.