|
|
|
|---|---|
|
Jaha, nu har det hänt. Måste skriva av mej lite i irritationen. Idag när jag kände mej febrig och sjuk på jobbet bestämde jag mej för att åka hem tidigare. Satte mej i M3'an och körde hem. Väl hemma på uppfarten till lägenhetsparkeringen stod en annan bil och pratade med en dam som bor i samma hus. Jag ställer mej bakom och väntar på att han ska köra framåt. Damen uppmärksammar att jag kommer, jäktar lite, stänger hans dörr och då plötsligt tänds hans backljus. Jag hinner inte ens reagera och sen säger det smack och så sitter han i min front. Idioten påstår att han inte sett mej komma bakom. Konstigt, det var ju jag som var anledningen till att damen och han slutade prata med varandra. Jag vet vem personen i fråga är sedan tidigare så därför tyckte jag det var OK när han "bara" skulle hämta ungarna. Samtidigt fick jag lite tid så jag kunde skaka fram en skadeanmälningsblankett. 2,5 timmar senare dyker han upp. Då har han hämtat barnen, åkt in till stan (8 mil tur och retur) och hämtat möbler åt damen. Efter det skulle han "bara" lämna släpet och hämta en dator han skulle göra i ordning. Han verkar inte tycka det är särskilt viktigt att fylla i blanketten. Nu sitter jag och väntar och har han inte dykt upp inom en halvtimme så tänker jag kontakta polisen angående smitning. Då har det gått 5 timmar sedan olyckan. Så lång tid BÖR man inte behöva ha på sig även om man är en jäktad person. Ett par frågor som dykt upp; - Han tänkte backa ut på en vältrafikerad riksväg, RV25. Man får väl inte backa ut på huvudled? - Eftersom jag har lite småpill i fronten som inte är original, ex lyktor, lackade lister med mera. Kommer jag att bli ersatt som bilen var eller kommer det bli med originaldelar? Inte så mycket till inlägg men jag kände att jag behövde dela med mig av min vrede. Sitter här med 38,5 graders feber och så måste man ha med en sån här idiot att göra! Fan att allt alltid ska hända mej, trots att jag inte i min mening gör något fel. | |
|
kände igen rv 25 och såg att du bor i växjö vart någonstans hände det när jag tänker rv 25 så ser jag 110 väg till kalmar...fagrabäck någonstans ? Jag har själv blivit påkörd på lite tokiga sätt hjärnsläpp händer då och då, men lite störigt att han inte visar engagemang,ring polis om och be dem ta ett snack med han om det inte löser sig under kvällen. Vilken färg har du på M3 an så man vet vem man möter på gator och torg? Mpower |
|
|
Gör skadeanmälan snarast möjligt då det är det bästa.Jag hade iaf gjort en anmälan om han inte dyker upp. Han kanske tar bort alla spår av skador från sin bil i talandets stund & sen påstår att det aldrig har hänt;) |
|
|
Kontaktade försäkringsbolag och vi skulle skriva anmälan bara så skulle det inte vara så mycket mer än att lämna in bilen. Har försökt att ringa honom åtskilliga (läs 25) gånger samt även varit hemma hos honom men där finns ingen. Eftersom kotten fortfarande inte dykt upp är jag nu inne på det som produce1 säger, att han försöker blåsa mig genom att fixa till sina småskador och hävda att han inget vet om saken. MEN, jag har minst 2 vittnen till händelsen som såg alltihop. Jag har även varit i kontakt med polisen men kvinnan på LKC sa att eftersom jag hade talat med honom var det ingen regelrätt smitning. Hon tyckte jag skulle lugna mej under kvällen och försöka få tag i honom på alla tänkbara sätt. Men hon antecknade ärendet och hade det inte löst sig till imorgon skulle jag kontakta polisen igen så skulle de ta upp en anmälan. Då hade det gått den "rimliga" tiden gått ut och det var lättare att yrka på att han inte alls hade för avsikt att kontakta mig. I så fall får jag väl fylla i min del av skadeanmälan och skicka in till försäkringsbolaget och hänvisa till polisrapporten och att han minsann inte tänker erkänna sitt brott. Betan; en estorilblå M3 E36 Coupé med 19" M3 Evo-fälgar. |
|
|
Hejsan! Min sambo var med om nåt liknande, en medelålders kvinna backade på henne inne i ett parkeringshus vid järnhälsan i Göteborg. Kvinnan verkade väldigt trevlig och tillmötesgående, uppgav adress men hon hade väldigt bråttom för hon skulle in och jobba(sjuksköterska på järnhälsan). Dom kom överens att fixa allt senare samma kväll. När sedan min sambo ringer henne på kvällen nekar hon fullständigt till att hon backade på något med motiveringen att det syntes inget på hennes bil. Eftersom vi kommer från en liten håla i Kronoberg där man är uppväxt med att man gör rätt för sig blev vi nästan chockade hur man kan uppföra sig så här. Vi gick självklart till polisen och anmälde, dom var väldigt hjälpsamma och kollade upp var hon bodde(Askim) och skrev en anmälan om smitning. Jag tror att hon åkte på allt, för vi slapp betalar!!!!! Ps. Jag körde ut till adressen där hon bodde, och nog fan hade hon pengar att betalar med, det huset var inte gratis! Hoppas allt löser sig.... /fabbe |
|
|
Det är tur att du har vittnen i alla fall. Jag blev påbackad på nästan samma sätt en gång och idioten blånekade och påstod att jag kört in i honom. Det blev ord mot ord och han fick stå för sitt och jag för mitt eftersom jag inte hade nått vittne. Jag var inte glad då kan jag säga. Hoppas det löser sig. |
|
|
Efter mycket om och men lyckades jag få hit nollan så han skrev under pappren som jag direkt skickade till mitt försäkringsbolag. Nu fick jag dessutom ett papper från hans försäkringsbolag där de förklarade att deras kund var vållande, dvs att mina skador skulle repareras på deras bekostnad. Så lite flyt har man ju haft efter omständigheterna iaf. Nu är jag bara orolig att det kommer bli grymma färgskiftningar när de lackar om framskärm, stötfångare med mera. Har jag någon möjlighet att kräva en hel-lack om det skulle se illa ut? Estorilblå är ju ingen tacksam färg att "bättra på". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.