|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har M3 problem med bakvagnsinfästningar som övriga modeller i E46-serien? Alltså att infästningarna lossnar från "golvet"? Mvh Samuel | |
| Har för mig att problemet är begränsat till vissa årmodeller, men frågan är vilka? | |
|
Har för mig att jag läst att det är fram till -99 som sprickproblemen finns. Sök på forumet, det finns en hel del skrivet. Vet inte om det ser annorlunda ut på M3. AE |
|
| Det är fram till februari -00 på e46 så M3:an bör inte vara drabbad eftersom den kom senare. Ring till bmw och fråga för dem har chassienummert på den sista karossen innan ändringen, jag fick nummert men minns inte vilket det var vet bara att min är efter ändringen. | |
|
Ok, tack för svar! |
|
|
Gjorde d på min Alpina:(. Hela infästnigen slets loss på höger bak. Tur att vänster höll annars hade d sluta illa. Alpina CS:035 Alpina Gemeinschaft:249 Länk |
|
| Mattias_31: BMW tog det väl på sig och fixade det? Vad jag har hört är att det ska ta ca 40 h (ca 50 000:-) att fixa för dem måste byta hela golvet... Dessutom måste dem stå under bilen och skruva konstant vilket gör att man inte orkar så många timmar per dag och arbetet skulle ta ca. 2 månader. | |
|
"Dessutom måste dem stå under bilen och skruva konstant vilket gör att man inte orkar så många timmar per dag och arbetet skulle ta ca. 2 månader. Om man skulle sluta jobba så fort man blir trött skulle man ju inte jobba mycket, kanske skulle bli bilmek! Daniel Länk |
|
| 328CIA: Låter som en bra idé :) Så sa han iaf på BMW att dem gjorde :) | |
|
Jigga/ Nope d gjorde dom inte. Har en kompis som har verkstad, han fixa d över en helg. Betala 5000:- Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.