|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyligen min pärla, en 523i -99 som endast rullat 8000mil. Enda riktiga problemet just nu är att armen till solskyddet gått av och gör att jag måste pilla dit ett nytt. Tyckte dom var lite dyr på verkstaden och tänkte försöka lösa det själv. Är det nån som vet hur man går tillväga? Måste man ner med taket? Hur länge kunde det ta... osv. Mycket tacksam för svar!!! | |
| Bara pilla bort täcklocket,sen sitter det med 2 torks skruvar.Lycka till med ingreppet... | |
|
Ska prova detta. Såg att skroten hade ett skydd för 375kr. Ringde in på vstd som trodde det skulle landa på 3500-4000kr inkl. jobb och mtrl. Ser en potential till att spara lite pengar här! |
|
|
Bytet tog exakt 7min inkl lite fumlande med att få tillbaka torxen. Fan va skönt att slippa kvällssolen! Passade på att belöna bilen för sitt goda uppförande med att dammsuga den och putsa fönstren på insidan. Besiktade den imorse också och blev återigen belönad med blankt papper och en besiktningskille som tyckte att det verkade vara en kanonbil, 3ggr sa han det utan att jag påtalade det... - " måste vara riktigt go at köra..." - " dom måste vara sköna bilar att åka i..." - " den såg verkligen bra ut denna..." Jovisst, det är ju en BMW(tänkte jag och log inombords!!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.