|
|
|
|---|---|
|
Har lustläst runt på forumet att man ska undvika silikonbaserade medel för dörrlistorna med risk för framtida gnekande ljud... Sagt och gjort, mailar min lokala bmw-handlare som inte har någon aning om deras egna gummimedel. Han fick artikelnummer av mig och konstaterade att medlet har utgått ur sortimentet utan hänvisning. "Alla" medel i handeln verkar ha silikon i sig.. Vad göra? Snart kommer frosten i umeå... Har coupe så antar problemet är större med bara rutor mot listerna. //Hampus Länk | |
|
Det är ett stort bekymmer med coupens rutorna under vintertiden. Så det är bra att smörja upp listerna runt, samt att du alltid skrapar rutan nedtill INNAN du försöker öppna dörren, så att rutan kan gå ner den där centemetern fritt. Så lägg isskrapan i bakluckan, så du kan komma åt den innan du ska in i bilen. Min bil har iaf överlevt två vintrar nu, men nu till vintern ska den iaf få stå i varmgarage, så hoppas slippa bekymret. ,, inget svar på frågan viserligen. |
|
|
ExHonda: Tack för tipset med skrapan i bakluckan, inte haft coupe innan. Vad kör du för antifrostmedel? Är det silikon i det? //Hampus Länk |
|
|
Jag köpte något på någon mack, antar det var silicon i det,, hade inga tankar på lacka om bilen DÅ,,,, men nu är det ju så att jag antagligen ska göra det, så hoppas det inte ska strula för mycket. Byter alla lister isf, så får tvätta av ordentligt med siliconlösning eller vad man nu använder när det drar ihop sig för lackering. Ska nog lägga lite mer tanke bakom detta denna vinter, se vad som finns. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vanligt vaselin från Apoteket är utmärkt, ingen större skillnad på BMWs Originalvaselin :) mer än skokrämstuben. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag var på BMW i Solna idag, och de hade gummi sprayen där för 65 kr. Fanns även något silicon borttagningsmedel (45 kr) samt siliconspray (85 kr). Mvh/ Niclas |
|
|
Tackar: Att det hederliga vaselinet är så användbart, ska prova detta! //Hampus Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.