|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som kan tipsa om hur man monterar original tröskelsteg till en X5:a? Plinko | |
|
Hej Gå in på www.x5world.com, där har du bilder och beskrivning av montering av tröskelsteg. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag har gjort det två gånger, och det är lite pickel. Räkna med en eftermiddags jobb. De flesta monteringclipsen kommer att gå sönder, så köp på dig en uppsättning innan du börjar. Återkom om du inte hittar något på X5world, så ska jag försöka ge en snabb-beskrivning. Mvh Johan |
|
Hej igen, Jag hittar inget om tröskelsteg på X5world.com. Johan, är tacksam om du kan hjälpa med instruktioner! Plinko |
|
|
Varsågod: Länk //Janne |
|
|
Tackar och bockar!! Nu har man lite och pilla med... Plinko |
|
|
Plinko; Berätta gärna hur det gick sen när du klar. //Owjan |
|
|
OK! Plinko |
|
|
Hej, Här kommer en färsk rapport från Tröskelstegens förlovade land för alla intresserade och dom som funderar på att göra detta jobb: Köpte alltså en komplett sats till min X5:a med tröskelsteg i aluminium till, plastlister runt steget och hjulhusen samt inte minst en uppsättning plastnitar. Började med att montera bort dom befintliga stegen och listerna genom att knacka loss plastnitarna, varav dom flesta gick sönder. Skruvade sedan dit det nya tröskelstegen. Så långt var allt enkelt. Plastdetaljerna förorsakade lite mer huvudbry, främst pga av plastnitarna. Till dom ska man helst ha en speciell nittång, vilket jag inte fick tag på. Kom sedan på att det funkade med en vanlig tång och lite muskelstyrka efter att niten mjukats upp en aning. Efter ca 4 tim var allt klart och resultatet blev kanon! Bilen har fått ett jättelyft! Är det någon som har tips på vad man gör med alla utbytta detaljer? Det är en komplett sats med original sidosteg i plast och övriga plastdetaljer. Är det något värde i detta eller är det skroten som gäller? Tack alla för tips som jag fått! Jag delar med mig av information om det är någon annan som är på gång att göra samma jobb. Mvh/ Plinko Plinko |
|
|
Hej! Har funderingar på att köpa en BMW X5 d -05 som saknar tröskelsteg. Vad kostar tröskelstegen? MVH J |
|
|
Tjena, Komplett sats kostade 7.175:-. Dubbelkolla så att du får med plastnitarna. Hör av dig om du behöver hjälp. Lycka till! /Plinko Plinko |
|
|
Hej Plinko! Stort tack för upplysningen. Har ännu inte köpt X5:an, men är otroligt sugen på den. Får se om det blir en Jul klapp till mig själv;-) MVH Johan |
|
|
Hej Johan, Oj, du måste ha varit snäll om du får så fina julklappar! Tröskelstegen gjorde mycket för utseendet, som stjärnan i toppen på granen. Har fått flera positiva kommentarer redan. Mvh/ Plinko Plinko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.