|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta motor i min ascona b och är inne efter en 2liters fyra, vill inte ha en 6cylindrare för tror att det blir för lite tyngd bak då. Mvh Johan Fr | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kolla här! Länk MVH Patrik |
| Rätta mig om jag har fel men det är väl bara gamla 02, 3 och 5-serierna från slutet av 70-talet och början av 80-talet. Förutom de allra senaste modellerna då. | |
| Patrik han visst före med mkt bättre info =) | |
|
Satsa på en m42b18 Visserligen bara 1.8 liter men mer hk än 2 litors fyrorna tackvare 16 ventiler. (om man bortser från riktigt nya motorer) |
|
|
Min 318is har rostproblem så jag funderar på att sälja den billigt. Ska bes i i nov. Kan gå igenom om jag byter framhjulslagret som är dåligt. Motorn har gått 22000 c:a. Senare år kört på SLX olja. Men du kan köpa bilen för motorn om du vill. Är inte så lätt att få tag i m42 motorer antar jag. (snyft, gamla bettan...) |
|
|
Bygg på m42b18 och ta veven från en m47 så har du 2l med rätt kolvar val kolla in bonjens bygge på ppf Länk |
|
|
För att "svära i kyrkan" lite... Varför inte Saab? Opels senare lådor (typ från Omega) passar på Saabs kortmotor... okej, du kanske inte vill ha turbo, jag är den första att förstå det i så fall, men enklare och billigare blir det onekligen! |
|
|
enor jag vill väl ha tyskt ingengörs konst o inte något ihopp plockat svenskt skit dagen efter midsommar :D ne värs men vill ha bmw motor känns mer kvalité |
|
|
Vet inte, men har kört än för länge sen, vilket jävla sug i motorn, tog inte slut. :-D |
|
|
jo då, då varva du inte tillräkligt länge testa 1-2timmar på samma växel o bara gas :d |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.