|
|
|
|---|---|
|
Hej , Jag har en 530i 03:a som vid kallstart ( endast ) om den får stå på tomgång i mer än ca 30-60 sek , börjar gå orent / 5 cylindrar . Försvinner så fort den blir varm . Bilen fungerar för övrigt som en dröm , dock ev lite klen på låga varv , kall som varm . Kan tyckas som ett litet problem , men klart irriterande att den går orent samt att oxå motor lampan tänds . Om jag startar bilen och åker iväg direkt , så märks inget , endast om den får stå på tomgång ( för att stänga garageporten tex ) Har bytt spolar/stift och spridare , men felet kvarstår . Köpte mig ett instrument för att kunna läsa av/släcka felkoderna och det indikerar 2 st - - Missfire cyl 1 during startup - Missfire cyl 1 with fuel cut off Några ideer ? Mvh Supercharger | |
|
felet verkar ju vara i kablaget till spridaren alt. kablarna till tändspolen jag menar ju givetvis för ettans cylinder. ######## # PAJALA # ######## |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Elektroniken stänger automatiskt av cylinder 1 för att inte oförbränt bränsle ska hamna i katalystaorn vid misständning. Är tändspolen sprittans ny ?? vad händer om du flyttar spole och stift till cylinder 4 tex ?? Följer felet med eller fortfarande cylinder 1 ? kablaget ? jordningar , kondens ? ///MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som info får man aldrig starta en M52/M54 två ggr på raken kall tex för att flytta bilen fram o tillbaka ur garaget, bilen blir sur och kan misstända dagen efter eller inte starta alls. Blev något bättre med 4 elektrod/platinastiften som infördes från -99. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.